"Als een soort Sherlod de feiten combin e H.J. Kievits over klachtenbehanielir Uiteenlopende klachten 'De klant is koning', luidt een bekend Hollands spreek woord. Voor veel Heineken-medewerkers geldt dit spreekwoord als motto in het dagelijks werk. Dat gaat zeker ook op voor de mensen die zich bezighouden met de behandeling van de klachten van consumenten en afnemers. Een van de mensen die zich bezig houdt met klachten is de heer A. Baggen. Hij is monteur bij de Horeca Technische Dienst (HTD) in Rotter dam en bezoekt dagelijks vele horeca ondernemers die problemen hebben met fust of tapinstallatie. Klachten over de kwaliteit van het bier komen binnen bij de heer H J. Kievits, brouw - technoloog van de afdeling marke ting. "Elke klacht moet serieus genomen worden. Je moet niet de arrogantie hebben om te zeggen: bij ons kan er nooit iets fout gaan." Vele klachten komen er jaarlijks bin nen. De grootste groep klachten wordt gevormd door die van consu menten en horeca-afnemers. Zij pak ken bijvoorbeeld de telefoon en geven hun klacht door aan de afdeling De heer Kievits met het echtpaar Van Loo

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1989 | | pagina 10