Stripheld in nieuwe commercials 7Up Lampen uitgereikt Vers in 't Vat Vaart 'Spirit of Heineken' uitgesteld Bunnik - Deze maand is onder het motto 'it's cool to be clear' een nieuwe reclamecampagne gestart voor 7Up. Hoofd persoon is Fido Dido, een eigenzinnig stripfiguurtje dat in Amerika is ontstaan. Dit ge tekende mannetje spreekt nooit, is altijd zichzelf, een duidig, heel eigenwijs en gaat zijn eigen gang in de bestaande wereld. Bovendien is hij een enorme fan van 7Up. Als strip held is Fido Dido in elk geval al heel populair in Japan, Amerika en Hongkong. Tot en met de cember wordt afwisselend een serie van in totaal vijf verschil lende Fido Dido-commercials op televisie uitgezonden. Daar bij zal het zwart/wit figuurtje Fido Dido zo'n twee a drie keer per week op de beeldbuis te zien zijn. Animator Russel Hall, één van de makers van de film Roger Rabbit, houdt zich bezig met de uitvoering van de com mercials. Verder wordt de cam pagne via de billboards, stads en streekbussen en de bioscoop gevoerd. Het lijkt water naar de zee dragen, maar reclamebureau Bartels en Verdonk kreeg onlangs een lamp voor de kerstboomverlichting die als promotie-artikel aan alle horeca-afnemers van Heineken werd gestuurd. De Lamp is in dit geval de hoogste creatieve onderscheiding in de reclame wereld. Een prijs die jaarlijks door de Art Directors Club in Nederland wordt uitgereikt. De jury oordeelde voorts dat nog twee andere reclame-uitingen van uitzonderlijk hoog niveau waren. FHV/BBDO mocht daarom Lampen in ontvangst nemen voor zowel de dagblad advertentie die tot oranje hoedje was te vouwen tijdens de EK-Voetbal in juni 1988 als voor de zwart-wit Amstel com mercial met Peter Faber en Karin Bloemen. Vers in 't Vat is een rubriek, waarin -willekeurig- nieuwe medewerkers van onze onder neming worden voorgesteld. Deze keer is dat de 28-jarige Thijs Burgerhof. Thijs kwam 1 januari 1989 bij de Bossche brouwerij in dienst als bedieningsman reserve etiketteerder. Een functie waar hij heel blij mee is. "Ik werk erg graag met machines en mecha nica." De in Australië geboren Brabander is een echt manusje van alles. Na de Mavo werkte hij enige tijd in een groot handel, was hij schilder en had hij een baan in de bouwwereld. Tussendoor werkte hij drie jaar als uitzendkracht bij Heineken. "Allemaal heel leuk werk, maar ik wilde wat meer vastigheid. Vooral omdat ik inmiddels vader ben van een dochtertje van anderhalf. Ik heb echt ge luk gehad dat ik deze functie kreeg. Niet iedereen mag met een aan de etiketteer-machine beginnen, omdat het een van de moeilijkste machines is. Het laat toch zien dat men vertrou wen in mij had." Het leuke van Heineken vindt hij de mogelijk heid om verder te komen door het volgen van cursussen. Wat de toekomst betreft heeft hij dan ook genoeg plannen. "Zelf zou ik graag verpakkings specialist willen worden." Toch houdt hij een slag om de arm. "Het is natuurlijk moeilijk in te schatten hoe je loopbaan er uit eindelijk uit komt te zien." Zijn hobby's: voetbal, tafeltennis en schaken. In zijn vakanties zoekt Thijs het avontuur op. Zo was hij vorig jaar in Zwitserland om bergen te beklimmen en wil hij binnenkort een trektocht maken door de Sahara. Zoeterwoude - De overtocht van de draagvleugelboot 'Spirit of Heineken' tussen New York en de Scilly Eilanden is uit gesteld tot volgend jaar zomer. Dit in goed overleg tussen Fons en Kee Oerlemans, Heineken en de overige subsponsors. Vanwege de grote tijdsdruk en technische problemen bleek het niet langer reëel om vast te houden aan de geplande over steek in juni van dit jaar. Nu tot uitstel is besloten wordt Fons Oerlemans in de gelegenheid gesteld in alle rust aan zijn pro ject te werken. Een een ander betekent eveneens dat de ge plande prijsvraag, die in VW 4/89 stond aangekondigd, op de lange baan is geschoven. Bij de achterpagina: Het leeg maken van een kiemkast in de voormalige Rotterdamse brouwerij. De foto is gemaakt in 1952.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1989 | | pagina 19