PRIMEUR OP HORECAVA 1989: BUCKLER IN BLIK Met ruim 2000 m2 vloer oppervlak had Heineken, evenals voorgaande jaren, de grootste stand van de Horecava. De horecavakbeurs, die van 9 tot en met 12 januari 1989 in de RAI in Amsterdam werd gehouden, beleefde dit jaar zijn 33ste editie. Meer dan 600 exposanten toonden hun produkten aan de 'voorbijtrekkende' restauranthouders, cafébazen, eigenaren en beheerders van kantines, recreatieparken en hotels. De Heineken-medewerkers ontvin gen duizenden klanten en belangstel lenden op de stand. Naast de Heineken, Amstel, Vrumona en GWN produkten konden de bezoe kers ook kennis maken met de HTD/HTS, het Bouw Advies Bureau, de Horecashop, het Bierblad en de Heineken shop. Veel belangstelling was er voor een aantal primeurs die de brouwerij voor de Horecava 1989 in petto had. Buckler in blik, dat van af begin maart in de handel verkrijg baar is, en het tapkwartet (zie Vers van 't Vat 12/1988 en pagina 11 van dit nummer) waren de hoogtepunten. Bierbladbeker Tijdens de Horecava is in de stand van Het Bierblad het startschot gegeven voor de strijd om de Bierbladbeker. In deze competitie strijden café's, bars en eetcafé's uit eenzelfde horeca- gebied met elkaar om het nieuwe ere teken. De deelnemers zijn uitsluitend Heineken of Amstel tappers. Twee onafhankelijke juryleden brengen onaangekondigd een bezoek aan de deelnemende café's en bars. Zij geven daarbij punten voor tapbierverzor ging, gastheerschap, hygiëne en alge hele sfeer. De tien hoogst geëindigde café's worden voor een tweede keer bezocht, maar nu door drie kasteleins uit een ander horecagebied. Deze vakjury bepaalt uiteindelijk welke kastelein de Bierbladbeker krijgt uit gereikt. De nummers twee en drie krijgen een officieel certificaat om boven de tapkast te hangen.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1989 | | pagina 24