Amstel Light en Pepsi-Cola reclame op boodschappenwagentjes Heineken in Seoul Lekker bier met minder alcohol en calorieën. ■HHH1 mem Nieuw. Amstel Light. omstel 'AMsref ele boodschappenwagentjes hebben T Amstel Light en Pepsi-Cola reclame gedragen. Ons bedrijf was daarmee de eerste die op deze manier reclame kon maken voor enkele van onze produkten. De Amstel Light reclame was te zien in tachtig winkels van onder meer de Her mans groep, Superdirect, Spar Lekker- land, C-1000 en Gruma. De Pepsi-Cola reclame was in twintig winkels op de boodschappenwagens bevestigd. De heer P. Vogelsang, product-manager van Amstel over de actie: "Voor Amstel Light hadden wij in de meeste winkels het exclusieve alleenrecht om reclame te maken op de boodschappenwagentjes. Bovendien was Amstel Light het eerste produkt dat op deze wijze onder de aan dacht van de klant werd gebracht. Een korte evaluatie van deze manier van ad verteren heeft in eerste instantie uitge wezen dat Amstel Light meer bekend- De Amstel Light reclame op een bood schappen wagen heid heeft gekregen. Momenteel wordt er nog een onderzoek gehouden door de afdeling Marktonderzoek naar de omze- teffecten van deze actie. Afhankelijk van de resultaten daarvan, wordt beke ken of we deze actie zullen herhalen." SEOUL - Tijdens de Olympische Spelen in Seoul ontbrak Hei neken bier niet. In het Olympische dorp was door de Neder landse delegatie een speciaal terrasje gecreëerd, waarop het NOC zijn gasten op een Heineken onthaalde. Ook de Koreanen, die het Nederlands Olympisch Comité bijstonden, lieten zich ons bier goed smaken. De foto rechts toont de heren W.F. Cornelis (Chef de mission) en H. Dijkstra, vlak voor de officiële verwelkoming van alle ploegen door de burgemeester van het Olympische dorp. De heer Dijkstra mocht de Nederlandse vlag overdragen. Helaas begon het vlak daarvoor te regenen en moest de Nederlandse ploeg wachten. De Heineken-parasol diende zolang als regen scherm. 18

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1988 | | pagina 18