"Het hele traject is Heineken" "IK BEN GEEN WEL EEN HEIN I Heineken is toch het aanspreekpunt Wie van jazz houdt, heeft in september een volle week zijn hart kunnen ophalen in Rotterdam. Deze nijvere haven stad, bekend om z'n no-nonsense karakter, werd die ene week omgetoverd tot een 'jazzy' stad. 'And all that jazz' was te beluisteren en te genieten, swingend of niet, tijdens het Heineken Jazzfestival. Rotterdam ademde jazz, was jazz! Op deze twee pagina's laten we u mee (of na-) genieten van dit grootse Heineken evenement. Heineken Jazzfestival was 'groots' De Jazznight (17 septembi Mevrouw D. La Feber, na weken ingespannen werken, hier ont spannen dansend tijdens de jazz- cruise op vrijdagavond. Rechts op de foto de heer F. Cohen van het gemeentelijk Rotterdams Vervoersbedrijf, RET Mevrouw D. La Feber van het horecagebied Rotterdam vertelt: "Het Heineken Jazzfestival wordt dan wel georganiseerd door een (zelfstandige) stichting; de naam Heineken zorgt ervoor dat veel mensen die iets erover te vragen hebben rechtstreeks met het horecagebied Rotterdam bel len. Ik ben vanaf het begin, zes jaar geleden, al betrokken geweest bij het Heineken Jazzfestival en ben nog steeds enthousiast. Vooral de laatste weken, voordat het Jazzfestival van start gaat, ben ik er bijna constant mee be zig. Want er zijn erg veel zaken die op het laatste moment gere geld moeten worden! Het is trou wens leuk te zien dat de horeca ondernemers steeds beter op het festival inschieten: de kwaliteit van de jazzmusici die in de café's optreden, wordt steeds hoger. En dat mag ook wel, want Heine ken steekt er veel tijd en geld in Jazznight (17 septemberin De Doe len trok duizenden bezoekers. In diverse zalen traden tegelijkertijd jazzorkesten op. Op deze dia een impressie van het Rob van Bavel octet in de Kleine Zaal Het grootste evenement dat Rotter dam kent, wordt ook publicitair to taal door Heineken ondersteund. Chris Woerts, medewerker van Pu blic Relations Nederland en publici tair begeleider van het evenement zegt daarover: "We hebben niet al leen persberichten verstuurd en persconferenties gehouden, we heb ben ook twintigduizend strooifolders en een Heineken Jazzfestival krant gemaaktDie krant is gemaakt in een oplage van 250.000 en ingevouwen in het Vrije Volk en het Rotterdams Nieuws blad. Alle horecagelegenheden hebben bovendien jazzkranten ontvangen om uit te delen aan hun klanten. Al onze in spanningen hebben heel veel voorpubli- citeit opgeleverd, terwijl we dik tevre den zijn over de aandacht die alle media besteed hebben aan de Jazznight. Q val. de.h het festival Pu\ing over de HeUVert Hechts op "Ik ben er heilig van overtuigd dat door dit groots aangepakte evene ment Heineken op een zeer goede wijze in de publiciteit komt." Een uitspraak van de heer A.F. Kiljan van Heuven, secretaris van de Stich ting Heineken Jazzfestival, maar in de eerste plaats hoofd van het hore cagebied Rotterdam en dus vooral Heineken-man. "De Heineken uit straling naar de Rotterdamse hore ca, naar de consument, naar de pers, naar de gemeentelijke overheid is zo gigantisch dat ik durf te stellen dat het geld dat we er in steken er dubbel en dwars weer uitkomt. Je moet het niet zien als een commercieel getinte (actie, het is veel meer een P.R., een promotionele zaak èn een investe ring in je naam en je merk. Daarbij komt dat Rotterdam, dat toch al niet bekend staat als de meest bruisende uitgaansstad, een derge- 20

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1988 | | pagina 20