Reclame- en verpakkingsprijzen voor GWN, Amstel en Heineken "Die nieuwe reclame van jullie is weer ijzersterk". Hoort u dat ook zo vaak als u zegt dat u bij Heineken werkt? Niet alleen het publiek is regelmatig enthousiast over de nieuwe TV-commercial, de laatste bioscoopreclame of het levens grote billboard in de stad. Ook deskundige vakjury's heb ben in de afgelopen maanden het oog laten vallen op Heine ken, Amstel en GWN reclame-uitingen en enkele nieuwe verpakkingen. Het winnende Heineken billboard. Beelden uit de Coebergh commercial. Jaarlijks worden door de Art Direc tors Club Nederland (ADCN) prij zen uitgereikt voor de beste creatieve reclame-uitingen. In de beoordeling spelen vooral originaliteit en creativi teit een belangrijke rol. Bekroond met de zogenaamde ADCN-lamp werd de Amstel bioscoopcommercial waarin Karin Bloemen en Peter Faber op mys tieke wijze de reeds overleden oom Karei trachten op te roepen. Deze bios coopreclame kreeg ook nog een prijs voor de beste filmproduktie. De Heineken poster/billboard reclame 'Mij te veel golven vandaag' kreeg van de vakjury een prijs in de categorie deel- bekroning buitenreclame. "Het is altijd leuk als vakbroeders de reclames die we samen met het reclame bureau maken ook om het creatieve deel hoog waarderen", vertelt de heer R. Beishuizen die verantwoordelijk is voor de reclames van Heineken Neder land. Ook de reclame-afdeling van de GWN in Zoetermeer is blij met de prijzen. Hun tv-commercial 'Gewoon lekker drinken wat je lekker vindt, Coebergh ijs' werd ook door de ADCN-jury bekroond. De fles Bokma Jonge Korenwijn werd met een 'lamp' bekroond in de categorie Ver pakkingen en produktontwikkeling. En de Bokma-campagne 'Vaak is rond be ter, soms vierkant' viel een prijs voor de beste fotografie ten deel. Zilveren noot De Jonge Korenwijn-fles van Bokma viel ook nog op een ander front in de prij zen. Het verdiende de Zilveren Noot, een door het Nederlands Verpakkings centrum ingestelde prijs voor nieuwe verpakkingen. "Het originele gebruik van de matte fles, de lakzegel en de handtekening van Piet Bokma geven, volgens de jury, de drank het beoogde bijzondere en koele uiterlijk", zegt de heer J. Houthuys, hoofd Reclame en Promotie. Een bekroning was er ook voor de Hei neken blikkoffer voor de Amerikaanse markt. De koffer voor 24 blikjes bier ontving een Zilveren Noot voor de "in telligente en gebruiksvriendelijk con structie", zo meldt het juryrapport. "De blikkoffer heeft ook de Fenedex-prijs Beelden uit de Amstel-commercial. De Bokma fles die in de prijzen viel. gekregen. Het wordt door de Federatie Nederlandse Export gezien als een goe de verpakking voor export-doeleinden. En daar was het ons om begonnen"ver telt de heer J.P. Kruit van de HTB-afde- ling Verpakkings Technologie, die het functionele ontwerp voor de verpakking heeft gemaakt. De heer E. Bay, ontwerper van de nieuwe Bokma Jonge Korenwijnfles krijgt de Zilveren noot van juryvoorzitter W.J. Ridder. 8

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1988 | | pagina 12