Russen tekenen nieuw coi AMSTERDAM - Sinds 1978 doet Heineken zaken met de Sovjet-Unie. Elk jaar op nieuw onderhandelt Heineken met leden van de centrale inkoop-organisatie van dit land over de hoeveel heid te leveren bier, frisdrank en gedistilleerd en hun prijs. Ook dit jaar is een nieuw con tract afgesloten. Voor de offi ciële ondertekening daarvan kwam de heer Kondratjev, Vice President van Vneshposyltorg, eind 1987 naar Nederland. Een groot deel van de leverin gen voor dit jaar bestaat uit frisdranken. Deze worden ge produceerd doorVrumona. Wat de leveringen van bier betreft, zal een deel bestemd zijn voor de eigen bars die Heineken in een groot aantal Sovjet-steden gebouwd heeft. In deze bars worden al leen Heineken bier en andere Heineken produkten ver kocht. Een ander deel gaat naar de grote internationale hotels en toeristenwinkels. Zittend v.l.n. r.Export Directeur J. van der Zee, Vice President van Vneshpoyltorg V. P. Kondratjev en A.S. Peshkov, lid van de handelsvertegenwoordiging van de Sovjet-Unie in Nederland. Staand v.l.n.r.De heren J. M. Holthuizen, Managing Director van Peja Export B. V. (onze agent in de SU), K. Brandt, Regionaal Export Manager en E.N. Bakker, Area Export Manager 'Om de inhoud' is de titel van een nieuwe Heineken-videofilm. In deze video wordt een van de meest spectaculaire ontwikke lingen in de bierwereld in beeld gebracht: de vervangingsopera tie van het gehele flessen- en krattenpark, in 1986. Met 'Om de inhoud' wil Heineken Nederland de kwaliteitszorg benadrukken, waarmee Heineken zijn produkten omringt. Een zorg die niet alleen wordt besteed aan het brouwen van bier, maar ook aan alle bijbehorende zaken zoals verpakkin gen. Uit de 15 minuten durende video blijkt duidelijk dat Heineken ook op het gebied van verpakkingen veel technische know-how en specialistische kennis in huis heeft.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1988 | | pagina 11