Wielerclub Den Bosch bij Pdforth Heineken en Amstel komen met Horeca Shop-brochures DEN BOSCH- De Bossche Heineken wielertoerclub Al- weerweg maakte een sportief uitstapje naar Frankrijk. Vier dames en veertien heren stap ten 12 september rond half acht in de morgen op de fiets voor een tweedaagse tocht naar Lille. Daar werden ze door hun gastheren van de brouwerij Pelforth ontvan gen met koffie en broodjes. De Franse gastheren hadden een parcours uitgezet van 73 kilometer door de prachtige omgeving van Lille. Daarin was ook een gedeelte opgeno men van de klassieker Parijs- Roubaix. Hier deed slechts een klein aantal fietsers van 'De Alweerweg' aan mee. Bij terugkomst kregen de spor tieve Bosschenaren een dia serie te zien, die de Fransen hadden gemaakt van hun ge combineerde fiets- en jog- gingtocht van 350 kilometer langs Lille-Waalwijk-Zoeter- woude. De volgende dagver- trok de wielerclub weer naar Den Bosch, na de Franse gastheren uitgenodigd te heb ben voor een tegenbezoek in 1988. Dan bestaat de Heine ken wielertoerclub 'Alweer weg' namelijk tien jaar. Deze man, stoepier genaamd, zult u bin nenkort steeds vaker op straat tegenko men. Hij gaat de stoep sieren van menig horecabedrijf. Speciaal bier, dagschotel of koffie met appelpunt; hij zal ons er op attent maken. De 'stoepier' is een van de vele nieuwe artikelen die speciaal voor de Horeca Shop zijn gemaakt, bedoeld om de merken Heineken en Amstel nog meer te benadrukken. Voor beide merken is een eigen assorti ment van ruim veertig reclame-artikelen samengesteld waaruit de kastelein, res tauranthouder of discotheekeigenaar kan bestellen. Bestaande artikelen zijn in een moderner jasje gestoken en veruit de meeste zijn speciaal ontwikkeld. De horeca-ondernemer koopt de wissel- lijst met een jaarabonnement op de ad vertenties, zodat hij telkens de laatste ad vertentie in zijn zaak kan ophangen. In het Amstel pakket zitten bijvoorbeeld een barbel en een spaarkas, waarmee de klanten het gehele jaar door kunnen spa ren voor een speciale festiviteit zoals bij voorbeeld carnaval. Zowel voor Amstel als voor Heineken zijn er een viertal nieuwe typen bierpompen ontworpen, passend bij de sfeer van de horeca-onder- neming. Nieuw in het Heineken assortiment is bij voorbeeld de wissellij st waarin een re- produktie past van de Heineken adver tenties zoals die in de krant verschijnen. 23

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1987 | | pagina 23