Zegels sparen voor een speciaal Amstel 1870 glas Amstel 1870 nummer 1 J!Ö«V DrinV voortaan een extra Amstel 1870 is begonnen met een nieuwe, landelijke promotie om de verkoop te stimuleren. Van 16 novem ber 1987 tot begin februari 1988 worden achthonderd duizend six-packs bij afne mers afgeleverd, voorzien van een speciaal actiezegel, met aan de buitenkant de tekst: 'Drink voortaan een extra pittig pilsje uit een ori gineel Amstel 1870 voetglas'. Aan de binnenzij de van de verpakking staat precies beschreven hoe dit speciale glas door het sparen van zegels gratis te krijgen is. w>::c,x UljüA ;.iI AS <5.U'K%UW!Of '.i swmivur r.nwwrN AKll.MATlHlIl HW4N V De nieuwe promotie moet de consument aansporen regelmatig Amstel 1870 te gaan drinken. Het sparen van zegels moet er voor zorgen dat het niet bij één aankoop blijft. De heer Vogelsang, pro ductmanager voor Amstel: "De six- packs die nu de markt op gaan, hebben elk één zegel. Drie daarvan geven recht op een speciale Amstel 1870-flesopener. Voor zeven zegels krijgt de consument twee Amstel 1870-voetglazen en voor vier van deze glazen heb je twaalf six- packs met actiezegels nodig. Dat bete kent klantenbinding. De glazen kunnen echter ook direct door de consument worden gekocht. Voor 20,50 gulden krij gen ze vier Amstel 1870-voetglazen thuis bezorgd" Maar waarom voetglazen? Vogelsang: "Bijzonder bier drink je uit een speciaal glas. Dat creëert een apart sfeertje om het produkt heen. Door deze spaaractie komt dat speciale glas bij de consument. Bovendien doe je iets extra's voor de de taillist. Hij krijgt de kans meer aandacht aan het produkt te geven. En in december wordt die actie nog eens uitgebreid. Dan ontvangen de consu menten tijdelijk gratis bij een six-pack een setje van zes Amstel 1870-viltjes". Ook Heinekenmcdewerkers kunnen de voetglazen sparen. Vanaf begin decem ber zijn de six-packs met actiezegels in het PUM verkrijgbaar. Kopen kan ook. Een doos met zes stuks kost in het PUM 19,44 gulden. Mevrouw T. Kalse geflankeerd door de heren G. den Hertog (links) en F.A. Versteeg (rechts). Amstel 1870 doet het prima. Dit blijkt niet alleen uit de verkoopcijfers. Amstel 1870 behaalde namelijk de eerste plaats in de NationaleTop Tien van de beste introducties in de levensmiddelenbranche over de eerste helft van 1987. Het levensmiddelenvakblad Food ondervroeg 405 detail listen en bijna 75 procent vond Amstel 1870 een succes vol produkt.Terechte felicita ties waren er dan ook voor de heren G. den Hertog (senior productmanager thuisver- bruik, links op de foto) en F.A. Versteeg (hoofd thuis- verbruik, rechts op de foto). Zij kregen op 2 oktober uit handen van mevrouw T. Kalse een fraai opgespoten taart, waarin de naam Amstel 1870 natuurlijk duidelijk was verwerkt. 12

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1987 | | pagina 12