Nieuwe telefooncentrale A/Wet Verfbeurt na opmerking van klant Ue teletonistes van kantoor A/Wet hebben het idee dat ze vanuit het stoomtijdperk in het electronische tijdperk zijn overgestapt. Zó veel moge lijkheden heeft de nieuwe te lefooncentrale die daar op 19 juni is geïnstalleerd. Officieel is de centrale op 26 augustus in gebruik genomen. Gemak Flexibiliteit en snelheid: daar mee is de nieuwe centrale ge kenschetst. Met de nieuwe centrale hoeft u zich bijvoor beeld niet te ergeren, wan neer u iemand niet kunt berei ken, doordat hij steeds in ge sprek is. Door één knop in te toetsen wordt u binnen 30 mi nuten als het ware automa tisch teruggebeld door dege ne die u vruchteloos probeer de te bereiken. Bovendien is "externe-follow me" moge lijk geworden. Mensen van A/Wet en A/Hel kunnen nu rustig ergens naar toe gaan, want de centrale schakelt het toestel automatisch over naar het toestel van de kamer waar hij of zij op dat moment zit. Ook als dit buiten Amster dam is. De bereikbaarheid van de medewerkers is hier mee veel groter geworden. Het is een hele operatie om een oude telefooncentrale door een nieuwe te vervangen. Men is er maandenlang mee bezig ge weest. Op het kantoor A/Wet verliep het die bewuste 26 au gustus allemaal vlekkeloos. De PTT gaf de medewerkers een pluim voor de goede voorberei ding van de vervanging. Daar door kon de centrale in 3 uur rijd startklaar gemaakt worden Er was een heel weekend voor uit getrokken. Op de voorgrond: v.l.n.r. S. W. de VriesMw. M. van Beek (telefoniste), Mw. A.C.M. Wiechmanen Mw. M. Mast (te lefoniste). In het midden: v.l.n.r. Mw. J.L.M. de Gauw- Swart, Mw. C.A.M. van Beek en Mw. Evers (gepension. tele foniste). Achterste rij: v.l.n.r. Mw. Wolfs (PTT), Hr. H. Wouterson (PTT) en Hr. H.P van Gent Commun. Heine- ken ZIWou.). Het Bierblad is de naam van het maandblad dat de brou werij uitgeeft speciaal voor de horeca-afnemers. 'Zegt u het maar' is de vaste rubriek waarin de lezers kunnen rea geren. Eén van hen was de heer J. van Heyster uit Ven- lo. Hij heeft in zijn café-res taurant een kelderbierinstal- latie met vijf tanks. Zoals hem ook bij herhaling door de brouwerij wordt verteld, houdt hij zijn installatie pico- bello bij. Geen troep in de koelcel, een wekelijkse schoonmaakbeurt; kortom een goed voorbeeld. Hij was dan ook oprecht verbaasd toen hij in de kelderbierwa gen die hem kwam bevoorra den enkele roestige haspels - de cirkelvormige constructies waarmee slangen opgedraaid worden - ontdekte. En prompt schreef hij aan Het Bierblad: "Hoe kan het dat u de kasteleins steeds voor houdt om zo hygiënisch mo gelijk te werken, terwijl de brouwerij het zelf laat afwe ten?" Op de brief van de heer Van Heyster is meteen actie on dernomen. In de kelderbier wagens zitten standaard ha spels van roest vrijstaal, dus dat ziet er prima uitGaat die haspel kapot dan wordt er snel een reserve-exemplaar gemonteerd. Je kunt de klan ten immers niet laten wach ten. Bij een greep in het ma gazijn kan het gebeuren dat een gewone ijzeren haspel wordt gepakt. Ook al ziet die erroestig uit, voorde hygiëne waarmee het produkt wordt behandeld maakt het niets uit. D'r wordt alleen maar een slang mee opgedraaid. Wel belangrijk is dat het er fris uitziet. Op dat punt heeft de briefschrijver groot gelijk. Vandaar dat bij de onder houdsdienst in Den Bosch de lelijke haspels van een fris nieuw verfje zijn voorzien. Op de foto gebeurt dat door deheerE.Teirlinck. Ditvoor- beeld onderstreept nog eens hoe de beleving van een merk door de afnemers wordt on dergaan. En welke verplich ting dat met zich meebrengt voor de merkfabrikant! (Zie ook pag. 8 en 9). 6

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1987 | | pagina 6