"De komende jaren zullen voor ons - en vele andere producenten - erg belangrijk worden." "Een dynamisch bedrijf is gebaat bij medewerkers die in zichzelf geloven." is nagelaten; namelijk sterke internatio nalisering. We letten als klein bedrijf wat meer op ons geld. Een grote organisatie mag - moet misschien zelfs - wat luxe Gevolgen anti-alcoholcampagne Naast de felle reacties die op het voorstel tot accijnsverhoging uit de gedistilleerd- hoek zijn gekomen, heeft men ook gea geerd tegen de anti-alcoholhouding van de overheid. Het bedrijfschap vindt dat de campagne te veel geassocieerd kan worden met sterke drank. Bovendien heeft juist deze bedrijfstak volgens het bedrijfschap meegewerkt aan het alco- holmatigingsbeleid. De heer Folmer over de anti-alcoholcampagne van de overheid: "De overheidscampagne werkt zeker niet positief, maar je kunt er ook niet alle teruggang aan wijten. De consumenten zijn in de zestiger jaren - toch al een periode waarin veel normen veranderden en remmen los werden ge gooid - met z'n allen veel meer gaan drin ken. Dat gebruik gaat nu weer naar be neden of stabiliseert zich. Er is echter niets tegen matig en gezellig gebruik. Niet vergeten moet worden dat ook wij tegen misbruik zijn. Werk aan de winkel Folmer tot slot: "De komende jaren zul len voor ons - en voor vele andere produ centen - erg belangrijk worden. Ook een studie over ons functioneren op de Ne derlandse gedistilleerd-markt, die over een tijdje zal zijn afgerond, zal meespe len in de beslissingen die genomen zullen moeten worden voor ons bedrijf. Welke Gelijke normen, soms andere invulling Gevraagd naar de plaats van de G.W.N.- organisatie zegt Folmer: "We voelen ons prima thuis in de Heinekenorganisatie. De waarden en normen waarvoor de to tale Heinekenorganisatie staat zijn in hoofdlijnen ook op ons van toepassing. We krijgen, door onderdeel te zijn van Heineken, veel kansen. Maar er zijn in het verleden ook best eens beslissingen genomen die niet "des gedistilleerds" wa ren. Aan de andere kant is bij de bieror ganisatie wel gedaan wat bij de G.W.N. kunnen uitstralen. Dat kunnen wij ons niet veroorloven. Geef je de ruimte dan kun je er ook ie mand op aanspreken. Het is als het bij belse verhaal van de talenten. Gevolg is dan óók dat men met nieuwe, frisse ideeën komt en meer durf toont, meer ri sico's neemt en niet altijd op safe speelt. Een dynamisch bedrijf is gebaat met me dewerkers die in zichzelf geloven. En an dersom is het belangrijk dat het manage ment vertrouwen heeft -en dat toont- in z'n medewerkers." infiltreren. "We zijn, evenals de meeste andere Nederlandse sterke drankprodu centen, internationaal niet van beteke nis. We richten ons puur op de Neder landse markt.Toegang tot een internatio naal distributienet is van wezenlijk be lang om je als bedrijf sterker te maken. Onze export zullen we stevig moeten uit bouwen. lijn, welke strategie de G.W.N. zal gaan volgen. Dat zijn vragen waarop dit jaar nog een antwoord moet komen. De G.W.N. heeft het in 1986 vergeleken met 1985 niet slecht gedaan. Dat moet on middellijk gezegd worden. Maar gezien de marktontwikkeling is er nog heel wat te doen wij de G.W.N. Er is werk aan de winkel! Aan onze medewerkers zal het niet liggenIk heb alle vertrouwen in hun inzet en in de mogelijkheden van onze or ganisatie. Ik reken het tot één van mijn voornaamste taken om van de kwalitei ten van de organisatie en die van de me dewerkers op de juiste wijze gebruik te maken. Mensen blijken in de praktijk vaak meer verantwoordelijkheden aan te kunnen dan wel eens wordt gedacht. 5

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1987 | | pagina 5