In Den Bosch is in het kader van de kwaliteitscampagne een video ge maakt. In de vorige Vers van 'tVat heeft u kunnen lezen dat de zorg voor de kwaliteit van het produkt meer dan vroeger komt te liggen bij de produk- tie-afdelingen. Een aantal kwaliteits controletaken van de Bedrijfstechno- Iogische Dienst wordt overgenomen door de produktiemedewerkers. De vi deo moet aan iedereen duidelijk ma ken welke veranderingen er zullen ko men op kwaliteitscontrolegebied. De video-opnamen zijn inmiddels achter de rug. Zes dagen lang hebben de me dewerkers van de brouwerij in Den Bosch de cameramensen, geluidstech nici, regisseur en scriptgirl van de videoploeg van hot naar haar zien "ren nen". Of liever: van bottellijn tot labo ratorium, van brouwzaal tot gistkel- der: want overal moesten opnamen ge maakt worden, De medewerking aan de video noemt de regisseur, de heer Kees van Dijk, fantastisch: "Het was heel plezierig werken, met enthousias te mensen, die bereid waren alles voor ons te doen!" Het is de bedoeling dat in augustus de eerste groepen mede werkers in Den Bosch de video te zien krijgen. Veel reacties "Er zijn veel reacties gekomen op onze oproep in het kader van de kwaliteits benadering. Er waren nogal wat men sen die tegen mij zeiden: "Geef je zelf wel het voorbeeld. Je bent moeilijk be reikbaar, veel weg en nog wel eens te laat op afspraken." Ik kan dat niet ont kennen en zal daar zeker iets aan pro beren te doen.Terecht dat men het te gen mij zegt. Ik hoop dat men dergelij ke opmerkingen ook tegen elkaar, baas en medewerkers maakt. Zo werken wij met z'n allen aan elkaar bij Heine- ken. Voor een aantal reacties vraag ik uw speciale aandacht. Ik geef ze door zon der commentaar, maar ik sta volledig achter de suggesties. "Eenieder die bij Heineken werkt zou wanneer hij in een horecagelegenheid of op straat mankementen ziet aan lichtre clame of andere zaken die ons image aan gaan, deze met spoed moeten melden aan de Reclame Sendee Dienst, telefoonnum mer 020 - 978811. Voorbeeld: lichtbak stuk, glaswerk verkeerd, verkeerde vilt jes, etc. Wij werken toch met z'n allen voor dezelfde onderneming. "Weten wij wel wat afdelingen, waarmee wij samenwerken, in feite doen? Moeten wij niet eens als afdelingen met elkaar pra ten, uitwisselen wat wij van elkaar ver wachten en proberen zodoende de kwali teit van ons werk te verbeteren. "Het komt regelmatig voor dat de lift "vlak voor je neus" vertrekt. Kijk even of er nog andere mensen mee moeten. Dat spaart tijd en geld. Laat de gebruik(st)ers van de kopieerap paraten goed opletten dat de stand na ge bruik op 0 staat, dat voorkomt onnodig extra fotokopieën. "Raap een lepeltje, suikerzakje of paper clip op, het staat zo slordig en dat kost geld. "Wanneer een relatie op de brouwerij wordt ontvangen en de portier meldt dat, laat je gasten dan niet te lang wachten. Mocht het toch wat langer duren, vraag dan de portier iets te drinken aan te bie den. "Mijnheer is in vergadering, is afwezig, heefteen vrije dag.Na 16.00 uur lijkt nie mand meer aanwezig te zijn. Suggestie: verbeter telefonische bereikbaarheid. Ontwikkel een interne "wij bellen u te rug" campagne. Zoals u ziet allemaal nuttige en doel treffende opmerkingen. Tot mijn vreugde heeft onze organisatie het pro ject goed opgepakt en is iedereen bezig om de kwaliteit van het werk te verbe teren. De betrokkenheid van de men sen blijkt vooral uit de vergaderingen waar met vuur wordt gesproken over wat beter kan. Zoals het nu gaat, zeggen wij over een paar jaar tegen elkaar: Zo werken wij bij Heineken, A. Oostra 15

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1987 | | pagina 15