Basketball-spektakel in Haarlem Pepsi-prijzen naar Nederlanders in Zuidlaren Buitenlandse trainees maakten kennis met Sint en Piet Een Nederlandse finale in de 6e Haarlem Basketball week leek tot de mogelijkheden te horen. Landskam pioen Nashua Den Bosch en Noordkop Den Helder waren immers beide doorgedrongen tot de halve fina les. Maar alleen Den Helder wist die succesvol af te sluiten.Tegen Marathon Oil Chicago, de Amerikaanse ploeg voor wie vele van de duizenden toeschouwers naar Haarlem waren gekomen, kon men echter niet op. 90-68 was de eindstand. In de Haarlemse sporthal was ook Heineken op vele punten aanwezig. Dat was o.m. te zien aan een geheel met parasols beklede wand. Ook op een scherm met het logo van dit evene ment 'HBW' was de naam Heineken duidelijk ge projecteerd d.m.v. laserstralen. Bovendien werd elke dag een Heineken-prijs uitgereikt. Nog een nagekomen bericht van het bezoek van St. Ni- colaas aan ons land. In het Bastion Hotel Leiden be zocht hij de medewerkers van buitenlandse brouwerij en. Allen waren daar gehuisvest gedurende de periode waarin zij een opleiding volgden bij HTB in Zoeter- woude. Het typisch Hollandse 5 decemberfeest was tot voor kort een onbekend festijn voor hen. Dank zij het echtpaar Van der Velden van dit hotel konden ze kennismaken met dit stukje Hollands folklore. Stuk voor stuk moesten ze bij de Sint komen voor een per soonlijk woord én om een aardigheidje in ontvangst te nemen. Zoals op de foto de heerT. Mensah Poku uit Ghana. Ook het zingen van een liedje voor de Sint hoorde er bijEen medewerker van de Tangerang brouwerij (Djakarta) zette spontaan een Indonesisch kinderversje in. Groot was de verbazing toen bleek dat de Goedheiligman dit liedje kende, en vro- lijk meezong! 'Leuke dingen duren altijd te kort' luidde de Heine- ken-advertentie op de achterzijde van het programma boekje van het concours hippique Zuidlaren. Voor de op vrijdagavond verreden rubriek ging die slagzin niet helemaal op. Het door Heineken geadopteerde Inter nationaal concours telde zoveel combinaties in de bar rage, dat het een lange zit werd voor het publiek. Dat de zege naar een Nederlander ging, Bert Romp, ver goedde veel. Ook de Pepsi-Cola prijs, uitgeloofd voor de winnaar van de finale internationaal springcon cours landelijk, bleef uiteraard in Neder landse handen. Op de foto hoofd verkoop in het horecagebied Groningen/Friesland/Drente T. Evink en Bert Romp.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1987 | | pagina 28