^VVST^ Ben pils December '86: de laatste maand van dit jaar. Een jaar waarin, zoals ook in andere jaren het geval was, veel gebeurd is. Op deze en de volgende paginas een selectie AMSTEC Een pils om van te houden. AMSTEE Voor de medewerkers van de brouwerij aan de Amster damse Van der Helststraat begon het nieuwe jaar niet zo prettig. De directie van Heineken Nederland maakte het voor stel bekend deze brouwerij op economische gronden te sluiten. Na lang beraad en veel overleg bracht de onder nemingsraad begin september positief advies uit over het directie-voornemen. Op 10 september werd bekend dat de voorgenomen sluiting definitiefis. Een jaar 1986 was voor Pepsi-Cola in Nederland het jaar waarin werd gestart met een nieuwe thema-campagne. 'Pepsi. The choice of a new generation' is thans de slogan waarmee de populaire frisdrank verder werkt aan het uit bouwen van de positie op de Nederlandse markt. Als bottelaar voor Nederland draagt Vrumona stevig bij aan het wereld-wijde succes van Pepsi-Cola. Directeur L.A.CH. Rottier ontving namens Vrumona dit jaar in New York twee prijzen. Een eerste prijs voor de volume-groei in '85 in de Noord-Europese regio en een derde prijs voor het resultaat op Pepsi's wereld ranglijst. Een bijzondere prestatie gelet op het feit dat niet minder dan 600 Pepsi- bottelaars verdeeld over 154 landen meedingen naar een plaats op die lijst. WatAmstel Bier betreft, is 1986 het jaar dat dit bier meer en meer een eigen gezicht heeft gekregen. 'Amstel, een pils om van te houden' is het thema dat in het voorjaar werd geïntroduceerd. De hoogstaande kwaliteit en het eigen karakter van Amstel Bier kwamen naar voren in de nieuwe reclamecampagne op televisie, radio, biscoopscherm, in tijdschriften èn -voor het eerst- in dagbladen. 'Een pils om van te houden' is sinds kort ook te lezen op één zijde van de bierviltjes; de andere zijde blijft bedrukt met het bekende Amstel-beeldmerk. Dat is niet de enige verandering aan deze viltjes. Om ze nog nadrukkelijker te onderscheiden van andere merken, zijn ze voortaan ovaal van vorm. Daarbij hebben ze een beter arbsorptievermogen gekregen, doordat het vilt 15% dikker is geworden. Nog een opvallende verandering betreft de etikettering op het fles je. De nieuwe flessen, in de week van 24 november voor het eerst uitgeleverd, zijn namelijk tevens voorzien van een halsetiket. Daar mee wil Amstel zich nog beter dan voorheen presenteren als natio naal A-merk. De vernieuwde reclamecampagne heeft er in ieder geval al mede toe bijgedragen dat de reclamebekendheid van Amstel sterk is gestegen. 46% van de mensen aan wie gevraagd werd een bierre clame te noemen, noemde Amstel als eerste. 16 Het belangrijkste nieuws uit Den Bosch is natuurlijk de bouw van een nieuwe bliklijn. Vandaar dat de officiële ingebruikstelling door drs. G. van Schaik een feestelijk tintje meekreeg. Het meest kenmerkende van de nieuwe bliklijn, colonne 11, is zijn grote flexibiliteit. Die maakt het mogelijk dat vele verschillende bustypen kunnen worden verwerkt.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1986 | | pagina 20