Hei ii eke ii komt goed uit de bus Coebergh actie met reprodukties Bokbier-karavaan door Amsterdam Het FEM, Financieel Eco nomisch Magazine, heeft de resultaten van een nieuw cor- porate-image-onderzoek gepubliceerd. Corporate image is ruwweg gezegdhet externe beel.d van de onder neming. Deze keer géén onderzoek volgens objec tieve maatstaven, maar gebaseerd op de (subjectie ve) mening van 753 Neder landse managers. Het is zeker het vermelden waard dat Heineken over de gehele linie een goede tot uitste kende beoordeling krijgt. In de Top 30 van bekendste bedrijven, gerangschikt naar algemene indruk, staat Hei neken samen met Shell op de eerste plaats: 89% van de geënqueteerden vindt zowel Shell als Heineken een goed bedrijf. Als werkgever staat Heineken hoog aangeschre ven, opnieuw op de eerste plaats, gevolgd door Philips, Shell en de KLM. Op de score "Kwaliteit van het management" ontlopen de beste vier (Shell, Heine ken, Philips en IBM) elkaar bijna niet. Wat het innova tieve karakter betreft wordt Heineken niet tot de beste gerekend maar komt bij de middenmoot terecht. Als laatste punt: Heineken aan delen worden wel gezien als een goede belegging samen met opnieuw Shell en Phi lips. Coebergh is vorige maand gestart met een nieuwe con sumenten-actie. Die wordt gedaan met twee fraaie reprodukties van opnamen uit de bekende 'schaduw- campagne' van Coebergh. Iedere consument ontvangt de twee mini-posters (60 x 40 cm) bij inlevering van een achteretiket van Coebergh bessenjenever of kersen brandewijn én overmaking van 4,95. Heineken medewerkers kunnen de reprodukties rechtstreeks via de PUM verkrijgen tegen betaling van drie gulden. Achtereti ketten behoeven dan niet ingeleverd te worden. Begin jaren tachtig daalde de belangstelling voor bes senjenever. Onder andere door de campagne met de 'schaduwfoto's' slaagde Coe bergh er in om bessenjene ver een moderner image te geven, en de belangstelling voor deze drank weer te doen toenemen. Coebergh neemt op de Nederlandse markt een prominente posi tie in. Van elke twee flessen bessenjenever die in Neder land worden verkocht is er steeds één van Coebergh. De antieke Heineken brandweerauto en de bierton trokken op 9 oktober met veel feestelijke vertoon door Amsterdam. Met aan boord o.a. de tien Amsterdamse horecavertegen- woordigers, werden diverse café's bezocht waar Heineken of Amstel bokbier uit de tap stroomt. Daar stopte de kara vaan om met de betrokken horecaondernemer én diens klanten een glas bokbier te drinken op de 'opening' van het bokbierseizoen. Met dit 'rondje Amsterdam' werd enkele jaren terug gestart toen voor 't eerst bokbier van 't fust werd geleverd. De Amsterdamse café's besteden veel aandacht aan dit seizoenge bonden bier, en met goed resultaat. Alleen al uit de hoofd stedelijke taps stroomt bijna net zoveel bokbier als in de rest van het land. 15

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1986 | | pagina 15