Seven-Up zorgt voor spektakel in de lucht Rivella Light voor de unieke dorst waan zinnige Wimbledon dorst. RIVELLA LIGHT. EEN UNIEKE DORST LES JE MET EEN UNIEK DRANKJE. Dc komende zomermaanden trekt de Seven-Up Air Show 'over' ons land. Wie de kans krijgt om die show in z'n omgeving te bekijken, moet die gele genheid beslist niet laten passeren. Gedurende de afgelopen drie jaar vormde de Nederlands kampioen kunstvliegen Bert Huizenga als het ware een eenmans-team. Met zijn in Seven-Up kleuren geschilderde dub beldekker (een Pitts Special) haalde hij in de lucht spectaculaire manoeuvres uit. Sinds eind april kan hij daarbij cp de medewerking rekenen van Hendrik Jan van Overvest, de vlieger van het tweede Seven-Up toestel dat is aange schaft. Met twee toestellen kan voor nog meer spektakel in de lucht worden gezorgd. Zoals formatievliegen en adembenemende stunts waarbij de beide toestellen op amper één meter afstand van elkaar vliegen. Ook een overweging voor Seven-Up om een tweede toestel aan te schaffen was dat nu tegelijkertijd op twee plaatsen solo's uitgevoerd kunnen worden. Lenferink De officiële luchtdoop van de tweede 7UP-Pitts vond plaats op vliegveld Lelystad. TV-presentator Jan Lenfe rink stapte -wat witjes om de neus- uit het toestel van Bert Huizenga om de sleutel van het tweede toestel te over handigen. De populaire televisie-ster merkte op dat de duizelingwekkende capriolen hem tevoren knap nerveus hadden gemaakt. De twee 7UP-Pitts in een nestige formatie. Het achterste toestel is de laatste aanwinst. Iets kleinermaar nög wendbaarder dan z'n 'grote broer'. Tandemsprong Zowel solo als in team-verband zullen de 7UP-Pitts gedurende de zomer optreden bij tal van evenementen in het land. In een aantal gevallen zal dan ook het 7UP-Para team van de partij zijn o.a. met de tandem-sprong waar bij twee springers aan één parachute naar beneden komenBoven de Neder landse stranden zullen de Pitts bij goed weer ook regelmatig te zien zijn. Ver der is nog een tournee gepland langs de stranden van Noorwegen tot aan Zuid- Frankrijk. RIVELLA LIGHT IS EEN CALORIE ARME DORSTIESSER. RIJK AAN MINERALEN Gelet op de toenemende belangstelling voor suikervrije fris dranken is voor Rivella Light vorige maand een nieuwe reclame-campagne van start gegaan. 'Rivella Light. Een unieke dorst les je met een uniek drankje' is het thema. Op basis daarvan is een commercial voor de radio samengesteld -die ruim tachtig keer wordt uitgezonden dit jaar- en een drietal advertenties voor o.a. de kleurenbijlage van De Tele graaf en enkele tijdschriften. Achtereenvolgens een tennisster ("Ik heb een waanzinnige Wimbledon dorst"), een wielrenner ("Ik heb een typische Tour de France dorst") en een hardloopster("Ik heb een enorme marathon dorst") figureren in de advertenties. Dat sportieve drietal sluit goed aan bij de groep gebruikers van suikervrije frisdranken, die zich nog steeds uitbreidt. Vorig jaar groeide de afzet van calorie-arme frisdrank met zo'n 30 procent. 9

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1986 | | pagina 9