Lekker uit't vat. Amstel Bier. Lekker uit 't vat Lekker uit't krat. Lekker uit't vat Lekker uit t krat. Lekker uit't vat Lekker uit't krat. namen voor nieuwe televisiecommer cials in volle gang. Nog dit jaar zullen zowel deze commercials als de nieuwe radiocommercials van start gaan. Net als bij de sfeeradvertenties zijn de films gebaseerd op situaties waarbij duide lijk uitkomt dat je voor Amstel kiest omdat het zo uitstekend smaakt, immers: Amstel "Lekker uit 't vat. Lek ker uit 't krat'. Drs. A.F. Veldkamp, marketing manager bier, zegt over de nieuwe Amstel campagne: "Reclame voor bier moet aan een aantal eisen vol doen die je kunt samenvatten in twee begrippen. Instrumenteel: het produkt en emotioneel: de sociale omgeving. Die twee aspecten kom je ook in de nieuwe Amstel cam pagne tegen. De instrumentele uit werking krijgt gestalte door de mededeling dat Amstel lekker bier is meteen eigen karakter. Die adver tenties, de slogan met een afbeel ding van krat of glas, plaatsen we vooral in de tijdschriften. "Nieuw in de campagne is de vorm van adverteren die wij plegen in de magazines. Op een dubbele pagina redactionele tekst onderstreept de Amstel advertentie als het ware het artikel. Omdat op zo'n pagina geen andere reclame staatkrijgt deze advertentie extra aandacht". 'Het emotionele aspect van de cam pagne vinden we door de sociale omgeving te schilderen waarin Amstel Bier thuishoort. Die sfeer wordt opgeroepen in de adverten ties meteen grote foto, ondersteund door een verhaal. Deze sociale omgeving van Amstel Bier komt ook tot uitdrukking in de televisie commercials. Door zorgvuldig de artistieke aanpak te kiezen, wordt de eigen plaaats van Amstel Bier èn z'n eigen karakter onderstreept" "In de ontwikkelingsfase van deze campagne hebben we de aanpak getest bij consumenten. Niet zozeer om te kijken of ze het leuk of mooi vonden maar meer om te onderzoe ken of de bedoelingen binnen de campagne goed werken. Het eigen karakter van Amstel Bier diende begrepen te worden, de beelden moesten de herkenning van een typische bierdrinksituatie oproepen waarbij in het geval van de tijd schrift-advertenties, de foto is bedoeld om ook los van de tekst te kunnen werken. De resultaten uit het onderzoek gaven aan dat die boodschappen werden begrepen". 2i- sttrndcn (utsi m de katkoviocn ito bd ging. Nou woonden ze tweehoog en do ging tuar beneden moesten ze .il so vaak Ifvojjrft gaan. mwibt was niet ik- tuig. rtdrn voor hor diepe zucht. Met een imlolb.Y.ir Yiuuw-dijk instinct voor dodingen die komen zouden, zei ;c _Ztt het spajjutu-ivntct treur af "en daalde met twev taxiën tegelijk deuapat VcibouwcnvnJ draaide *uj de knop on do gaspit op mil Wie k-m dat in vredes naam zijn pcuisde hij Uil .uitwoon! kwam cnig-c Zijn vriendin dtc .teliter lu'. zojuist ge.-.m- veeidc duo een veiaiitwhuldi.iMitle houding -aannam Zij kon er ooi: niets aan dorre .Wc zouden juist wat gaan koken: zei hij. teiwijl liij op dc klok keekdic bijna tol! .■eht .lanwws. „treur jullie heblvn natuurlijk al gegeten. Pat luukl. il ze met. Mui hij morst wior.il gccit moeite don zck.-r met Enfin als zc dan i.vli dan zou het mrsvliicn leuk rcstuirjni niet ilc ir.tdcdt.-img op de deur .aflukn achterom." terwijl de twee iremnen o|ï liuti bc-tcl bi apwichttfti. begon "I ijsmerk- baar te smelten h'nx-pock rnoegbet miije .ichter deteonhnnk Middenin htui gc-jtiimet-nle Hij zeur zijn glls de i hehnneruigen. knikte hij .tlwezig naar haar. en zag zonder spijt dat het zelfs .tl te laat I huis gr komen .pende lui een paar was 0111 raai dc Sm te gaan Amstel Bier. Lekker uit 't vat Lekker uit't krat Als je McEnroe kwaad wilt hebben, moet je hem 'Superbrat noe men 9

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1984 | | pagina 9