In 1978 verkochten wij in Italië rond 100.000 hectoliter Heineken, nu is dat het vijfvoudige. Het produkt en zijn kwaliteitsimage sluiten goed aan bij de Italiaanse smaak en ik geloof dat dat voor meer Europese markten geldt. "Het is heel moeilijk om Italianen te bewegen planmatig aan een project te werken. Veelal laten ze de zaken op zich af komen om er dan keihard tegen aan te gaan, dan wordt met veel energie en creativiteit aan een zaak gewerkt. "Ik ben heel informeel. Zo werkte ik in de Italiaanse organisatie en ik ben van plan dat vast te houden: spelregels worden niet door papier maar door mensen gemaakt. Heineken. In dat klimaat kan Heineken succesvol op de verschillende markten opereren en voelen de lokale medewerkers zich thuis." Kunt uuw manier van werken typeren? "Ik ben heel informeel. Zo werkte ik in de Italiaanse organisatie en ik ben van plan dat vast te houden: spelregels worden niet door papier maar door mensen gemaakt." "In het overleg met de OR ga ik ervan uit dat ieder zijn verantwoordelij kheden heeft. Je krijgt problemen als de een op de stoel van de ander probeert te gaan zitten." "Verder ben ik heel erg nieuwsgierig. Ik wil graag alles weten. Ik vind dat ik recht heb op informatie uit de organisatieniet om te kunnen ingrijpen maar om op de hoogte te zijn. Ik bemoei me graag overal mee, ben gewend om met iedereen te praten. De verhoudingen moeten gebaseerd zijn op onderling vertrouwen, dan zal het best goed gaan." succes in eerste instantie wordt bereikt door de kwaliteit van het produkt zélf. In 1978 verkochten wij in Italië rond 100.000 hectoli ter Heineken, nu is dat het vijfvoudige. Het produkt en zijn kwaliteitsimage sluiten goed aan bij de Italiaanse smaak en ik geloof dat dat voor meer Europese mark- steeds Dreher-medewer- ker." "Een goede organisatori sche opzet waardoor er goed te werken valt; niet teveel 'bemoedering' vanuit het concern, ik denk dat dat zaken zijn die een goed klimaat scheppen voor de Europese bedrijven van ten geldt." "De eigen Heineken organi satie zal dan ook een Euro pees karakter moeten krijgen. Hoewel ik me realiseer dat het enorm veel tijd vraagt voordat alle medewerkers een 'Heine- ken-gevoel' krijgen. In Italië voelen veel mensen zich nog 11

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1984 | | pagina 11