a Bier. Wie kent het niet? Wie heeft het niet ooit gedronken? Geliefde dorstlesser sinds vele eeuwen. Belangrijke bron van inkomsten voor de fiscus. Horeca's hou vast. Onderwerp van vele gesprekken. UNIM WlMim '««fff eerstbiertoenbrood •bierals water bierschoon indianenbier* biermeermin wild bier- bier bracht redding bierliefcle kajuitsbier en nog wel meer Zomaar een greep uit de vele facetten die het produkt bier omgeven. Die aangeven dat bier veel meer is dan een middel om onze dorst te lessen. Facet ten die ook aangeven dat er veel over bier te vertellen is. Vanuit de historie maar ook in het perspectief van onze tijd. En zeker: er is al het nodige door leken en deskundigen gezegd en geschreven over bier. Door de jaren heen heeft bier redenaars en schrijvers geïnspireerd. Loftuitingen, kritische beschouwingen, inventarisaties: op vele plaatsen en op vele momenten komen we bier tegen. En natuurlijk niet op de laatste plaats daar waar bier thuishoort: in het horecabedrijf en tij dens een gezellig moment thuis. Floewel er dus al veel over bier aan het papier is toevertrouwd en er veel bekend is over het gerstenat, bestaan er ook veel misverstanden rondom bier. Er zijn toch ook een heleboel facetten van het bier bij grote groepen mensen onbekend. Omdat bier zo populair is en omdat wijals Heineken, veel 'klan ten' van onze produkten hebben, is op ons initiatief een boek over bier uitge bracht. Om leuke, interessante, wetenswaardige, historische, actuele en feitelijke zaken over bier voor een groot publiek te verzamelen. Meer dan een jaar is er aan gewerkt. Uiteraard door de auteur maar ook door de art director, door zeventien illustratoren, met behulp van elf fotografen en een groep Heineken medewerkers uit de Marketing en Public Relations afdelin gen die de gehele produktie begeleid den. Met als resultaat een hommage aan bier van maar liefst 178 pagina's. Met prachtige illustraties, schitterende foto's en geschreven op een manier die uitnodigt tot doorlezen. Doorz'n opzet en vooral door z'n volledigheid is het een boek geworden waarvan de bier liefhebbers zullen smullen. Maar ook voor niet-bierdrinkers is het een uniek kijk-en leesboek dat vele uren zal boeien. Wij verwachten dat het een groot suc ces gaat worden. Daarom is het boek in ïïBMmmii

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1984 | | pagina 4