Burgemeester bracht werkbezoek aan Heineken Amstel mini-krat geslaagde promotie Op 13 juni heeft de burge meestervan Rotterdam, dr. BPeper, een werkbezoek gebracht aan Heineken Rotterdam. De heer Peper werd daarbij vergezeld door de wethouder voor de Haven en Economische Zakende Directeur Econo mische Zaken van Rotter dam, de Beleidsadviseur en Coördinator Externe Betrekkingen en de Chef van het Kabinet van de burgemeester. Na een lunch in de Raadskelder te Rotter dam, verplaatste het gezel schap zich naar onze brou werijvestiging in Zoeter- woude. Allereerst werd daar een uiteenzetting gegeven over de nationale en internationale activiteiten van Heinekenwaarna een rondleiding door de brouwe rij volgdeMet name werd tijdens de excursie aandacht geschonken aan de verpak kingsafdeling in bottelarijge bouw 2 en het containerver voer, aangezien het voor export bestemde bier vooral via de haven van Rotterdam zijn doorgang naar de plaats van bestemming vindt. Hierna kregen de burge meester en zij n gezelschap speciale bierpullen met inscriptie overhandigd. Een informeel afscheidsbiertje in de Barre Molen besloot tenslotte het werkbezoek van burgemeester Peper aan Heineken. Op de foto het gezelschap voor de Barre Molen. Vijfde van links dr. Peper. onderzoek bij de winkeliers, 15% hoger dan voor de actie. Voorde afdelingen die deze actie hadden voor bereid, betekende dit uiteraard ook een succes. Weddenschap Voordat de actie afgelopen was, hadden de medewer kers van deze afdelingen reeds gewed wat het markt aandeel zou zijn tijdens de promotie. De Nielsen cijfers wezen uit dat de heer R. A.B. Combée, Hoofd Verkoop/Thuisverbruik Bier, daar met z'n schatting het dichtst bij bleek. Tijdens een evaluatiebijeenkomst eind juni vormde dit heug lijke feit dan ook een extra reden om op gebak te trakte ren. Dat de heer Combée dit (met het uit de weddenschap gewonnen geld) deed in de vorm van Amstel mini-krat- gebakjes, zal niemand verbazen. De Amstel mini-krat actie, waarbij aan de consument een mini-kratje werd gege ven bij aankoop van elke krat Amstel bier onder het motto 'gratis bij aankoop van z'n grote broer'is een groot succes gebleken. Circa vijftig vertegenwoordigers hebben met man en macht gewerkt om in vijf weken tijds de één miljoen kratjes met bijbehorend winkelma teriaal te verspreiden. Het resultaat van deze inspan ningen was dat zevenhon derd nieuwe winkeliers hebben besloten Amstel bier in hun assortiment op te nemen. Tijdens de promotie lag de afzet, blijkens een

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1983 | | pagina 10