Roeiseizoen van start gegaan Nederlanders hanteerden stick goed bij E.K. Kleurige produkten van eigen bodem bij Westland 19Nu Traditiegetrouw vond de opening van het roeiseizoen plaats met de Heineken Roei-Vierkamp op de Amster damse Amstel. Ondanks het slechte weer, was dit evenement als vanouds gezellig. Vele voorbijgangers bleven even staan om vanaf de kant de prestaties van het record aantal deelnemende ploegen gade te slaan. Ook de roeiliefhebbers die op de fiets naar het clubge bouw van de organiserende roeivereniging Nereus waren gekomen, zagen dat zij welkom waren aan het grote aantal Heineken fietsenrekken. Voorts stond de Heineken jurywagen aan de met reclame borden versierde finish. Uiteraard kon men Heineken niet alleen] zien maar ook drinken. Daartoe stonden er taps in het clubgebouw, die bemand werden door stu denten van Nereus. Zij hadden tevoren op de brouwerij een korte tapcursus gevolgd. Het team van Die Leythe/ Nereus/Orca/De Hoop werd winnaar in de hoogste divisie bij de heren en kreeg hiervoor van hoofd horeca Nederland mr. Y.H.M.N. Folmer de Heineken Trofee uitgereikt. Met een spannende en spectaculaire finalewedstrijd werd op 27 maart in Zoetermeer het Europees Kampioenschap IJshockey Junioren B besloten. In het pas enkele maanden oude Willem-Alexander Sportcentrum werd Nederland Europees kampioen. Zij wisten hun Deense tegenstanders met 7-6 te verslaan. Met teksten op het scorebord en het tijdbord en in de pauze met de Heineken tune werd het publiek duidelijk gemaakt dat Heineken mede sponsor van dit toernooi was. Daags voor de finales hadden tevens enige teams een excursie gemaakt in de brouwerij te Zoeterwoude. Ondanks de taalbar rière, was men toch zeer onder de indruk van hetgeen men zag. Na de rondleiding verloochende de ware sportmentaliteit zich niet: na het nuttigen van één glaasje bier, werden nog slechts frisdranken gedronken. Jaarlijks presenteert het Westland, bekend als het gebied waar groenten en bloemen in kassen worden geteeld, zich aan het publiek met een grote tentoon stelling. Zo ook medio maart onder het motto 'Vers en Variatie'. De grootste blikvanger tijdens de tentoonstelling Westland 19NU was het binnencorso. Fraai versierde corsowagens reden op een ketting- baan langzaam door de hal van het veilinggebouw. Voorts waren er voor het publiek attracties als een bloemschikwedstrijd en een geurstand met 'snuffel- bollen'. De bezoekers die, overweldigd door al deze geur en kleur, even rustig wilden zitten, konden hiervoor terecht op de speciaal ingerichte Heineken terrassen. 29

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1983 | | pagina 29