Begin van dit jaar is gestart met de uitlevering van de eerste flesjes Heineken Bier met de nieuwe etiketten t.b.v. de Nederlandse markt. In Vers van 't Vat nummer 9 van het vorig jaar las u over de nieuwe rugetiketten waar houdbaarheidstermijn en streepjes code op staan vermeld. Maar ook de voorzijde van de fles is veranderd. Wat direct opvalt is de toevoeging van een halsetiket. Zonder het vertrouwde beeld van een flesje Heineken bier aan te tasten, geeft dit etiket in combinatie met het aangepaste romp etiket -"label" zeggen de vakmensen- een eigentijds uiterlijk aan het produkt. Heineken Bier in nieuwe uitmonstering Door de jaren heen heeft het "gezicht" van Heineken Bier verschillende wijzigingen ondergaan. Zo werd in de vijftiger jaren het tot dan gebruikte rechthoekige grijze etiket vervangen door het ovale groene. Dat werd na verloop van tijd veran derd in een wat breder etiket. Steeds was de lei draad: pas het beeld aan de eisen des tijds aan, zonder dat het de herkenning verliest. Ook nu, begin 1983, zijn we in een tijdfase waarin een aanpassing van het etiket van belang wordt geacht. De schappen in de winkels zijn rumoerig: veel produkten met evenzovele kleuren en merkbeelden vechten om de aandacht van de consument. Dat geldt ook voor het produkt bier. Een belangrijke eis voor de ontwerpers van het nieuwe etiket was dan ook dat het opvallender diende te zijn. Verder was het de bedoeling het etiket wat meer in overeenstemming te brengen met de kwaliteit en de positie van ons merk. Aan de gestelde eisen is voldaan. Vergelijkt u het oude en nieuwe etiket maar eens met elkaar: De Heineken balk is in het nieuwe etiket een stuk forser en dus duidelijker geworden. Door het gebruik van "goud" in de opdruk krijgt het etiket een briljan ter uiterlijk. In het halsetiket is veel rood gebruikt. S 2707 Jaren '40 Jaren '50 4 Vijftiger jaren -1974

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1983 | | pagina 4