Van 17 tot en met 20 oktober vond in het Loew's-congrescentrum te Monte Carlo in Monaco de jaarlijkse conventie plaats van de International Ship Suppliers Association (ISSA), een wereldwijde organisatie van scheepsleveranciers. Succesvolle (SSA-beurs V oorbereidingen Voordat het echter zover is dat leden van de conventie een bezoek aan de stand konden brengen, ging er het nodige aan vooraf. De stand is ontworpen door de afdeling reclame service verkoopbevordering in Amsterdam. Dit jaar besloeg de stand een opper vlakte van 36 vierkante meter. Ondanks de vele nieuwe onderdelen die in de stand waren verwerkt, werd het uiterlijk qua sfeer bewust hetzelfde gehouden als in voorgaande jaren. Ervaren is dat juist een constant gebruik van kleur stelling en sfeer de stand duidelijk herkenbaar maakt. Iets, dat de standbezoekers zeer aanspreekt. Ook dit jaar was gekozen voor een 'Amsterdams café', versierd met bloemen en klompen. Als achtergrond was een grote foto van de haven van Hong Kong opgehangen. Alle benodigde materialen zijn vanuit Nederland per vrachtwagen naar de plaats van bestemming vervoerd. Om oponthoud bij de douaneposten onderweg te voorkomen, waren alle papieren en goederen door een douanebeambte op de brouwerij aan de Van der Helststraat gecontroleerd. De vrachtwagen was even eens bij de brouwerij verze geld. Verrassingen Het bouwen in het congres centrum zelf heeft het nodige improvisatietalent gevergd. De situatie aldaar was namelijk slechts bekend uit gegevens die per telex waren verstuurd. Zo kon het gebeuren dat men bij het opbouwen van de stand nog voor verrassingen kwam te staan. Na ander halve dag bouwen was echter alles in gereedheid gebracht om de eerste bezoekers in de stand te ontvangen. Met een groot aantal van deze scheepsleveranciers, die in alle wereldhavens zijn gevestigd, doet de afdeling duty free van ons concern zaken over de verkoop van onze produkten in de scheepvaart. Zo'n vierhon derd ISSA-leden uit velerlei landen waren in Monte Carlo aanwezig. Op de beurs die aan deze conventie verbonden is, vormde de Heineken stand als vanouds een ontmoetingspunt voor de delegatieleden die daar veelal een afspraak maken met hun relaties. Dit bood duty free de mogelijkheid scheepsleveranciers uit alle havens te ontmoeten. Traditiegetrouw had de stand een oud-hollands karakter. Met name de presentatie van het gehele frisdrankenassortiment trok veel aandacht. Voorts werden onze gedistilleerd- produkten als Bokma, Coebergh en Paradisi opvallend gepromoot. Het team van de afdeling duty free heeft hier vele contac ten gelegd en nieuwe markten geopend. Het was dan ook weer een succes volle beurs.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1982 | | pagina 11