G. Franzen R. Beishuizen „De kracht van Heineken is dat je er niks bij hoeft te verzinnen. Alles watje nodig hebt voor een perfecte re clamecampagne ligt im mers in het merk zelf opgesloten. Je hoeft je alleen maar op de sterke punten te concen treren. De rijke traditie van Heineken. De beleving die het merk oproept. En uiteraard de kracht van het produkt zelf. Het zijn die drie punten waarop we moeten blijven hameren. Elk jaar opnieuw. Zodat we jaar na jaar het Heineken-beeld verstevigen. Maar daarom hoeven 't nog niet steeds dezelfde advertenties of commercials te zijn. Er is voldoende speelruimte om steeds weer verrassend en boeiend over te komen. De nieuwe Heineken-campagne toont dat, naar wij hopen, nog 'ns duidelijk aan." ,,'t Zal duidelijk zijn dat de kracht van de nieuwe Heineken-cam- pagne niet schuilt in een incidenteel plaatje. We hebben heel be wust naar een brede aanpak gestreefd. De tijdschriftencampagne en de com mercials spelen daarin een centrale rol. Maar 't zou verkeerd zijn om de waarde van de andere benaderingen te onderschat ten. Er komt bijvoorbeeld een dagbladcam pagne waarin Heineken Bier op een actuele manier onder de aandacht wordt gebracht. Daar hebben we dit jaar al twee suc cesvolle voorbeelden van gehad. Namelijk de advertenties met als thema „Leuke vakantie gehad? Welkom thuis" en „Vergeet u niet dat u vanavond een uurtje langer hebt? Prettige avond". We komen bovendien op de bekende plakplaatsen met verschillende affiches, waar het bier bij wijze van spreken vanaf stroomt. Verder zullen er nieuwe radiocom mercials te horen zijn. En we komen uiteraard ook met een nieuwe consumentenpromotie, die op z'n eigen manier inhoud zal geven aan de bele ving van het Heineken- merk. Alles bij elkaar een brede campagne die z'n uitwerking niet zal missen. Elke consument zal volgend jaar ten minste 60 maal geconfronteerd worden met deze uitingen van ons nationale biermerk." Directeur van het adviesbureau voor reclame en marketing FHV/BBDO (Chef Reclame Promotie Bier) 13

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1981 | | pagina 45