De nieuwe televisie- en bioscoopcommercials. A.F. Veldkamp „Reclame is natuurlijk geen tovermiddel. Met goede advertenties alleen krijg je Heineken nog niet bij de mensen op tafel. Maar dat hoef ik u niet uit te leggen. De rol die reclame vervult voor een vertrouwd en door-en-door bekend merk als 't onze,is dan ook een heel specifieke. De reclame-inspanningen van het merk Heineken moeten het beeld dat de consu ment van Heineken heeft ondersteunen. Reclame moet het merk steeds opnieuw laden met de aspecten die voor Heineken wenselijk zijn. En dat wordt niet alleen bereikt door pure produktkwaliteit en traditioneel vak manschap. Even belangrijk zijn sympathie, warmte en het sociale aspect: zeg maar de gezellig heid rondom Heineken. Al deze elementen en inspanningen moeten er toe leiden dat de consumenten voorkeur voor Heineken Bier gehandhaafd en zo mogelijk versterkt wordt. Dat is altijd al de basis voor onze recla mecampagnes geweest. En voor 1982 ligt dat niet anders. Het verschil met voorgaande jaren zit 'm in de uitwerking. Die is nog aanzienlijk gevarieerder. Aangescherpt en toegespitst waar dat kon. Enfin, oordeelt u zelf maar." (Marketing Manager Bier) 10

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1981 | | pagina 42