Nieuwe Heineken bier reclame campagne Bij deze voorlaatste Vers van 't Vat van dit jaar hebben wij een brochure meegestuurd. In deze speciale uitgave wordt de nieuwe Heineken reclame campagne gepresenteerd. In een flinke oplage gaat de brochure naar afnemers. Het leek ons een goed idee om ook u kennis te laten maken met de totale campagne: onderdelen daar van bent u vast al wel tegengekomen in de krant en in de tijdschriften. Vooral bij de advertenties die voor de tijdschriften zijn bestemd, valt de bij zondere fotografie op. Topfotografen als Manfred Hamm, Boudewijn Neuteboom en Eve Arnold hebben de fotografie van deze campagne ver zorgd. Door middel van een groot aan tal verschillende advertenties krijgt men een afwisselend beeld van de Heineken bierbeleving. Aan het eind van de zomer werd de nieuwe reclame aanpak in de dagbladen gestart. In een van de vorige nummers hebben we. naar aanleiding van de "welkom thuis"-groet aan de Nederlandse vakantiegangers, aandacht besteed aan deze advertentie. Paginagroot treft de krantelezer een korte, bondige maar bovenal zeer herkenbare bood schap van Heineken aan. In de loop van augustus was het terugkomen van vakantie het eerste thema, gevolgd door het uurtje langer eind september. Dit jaar zal er nog een tweetal adver tenties in deze serie verschijnen. U vindt in de brochure behalve een over zicht van de afbeeldingen ook een aantal toelichtingen op de campagne, onder andere van drs. A.F. Veldkamp, marketing manager bier. Heerlik. helderHelneken. 24

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1981 | | pagina 24