BUITENLAND ENGELSE BROUWERS OP BEZOEK UITWISSELINGSPROGRAMMA NIEUWS UIT HET In Groot Brittanië schakelt Whitbread soms lokale of regionale brouwerijen in om de verkoop van onder andere Heineken bier via de pubs van deze brouwerijen op gang te brengen. Dat betekent, dat meer Britten in hun eigen vertrouwde pubs Heineken bier kunnen krijgen om, zoals de reclame slagzin hier luidt: de delen te verfrissen, die andere bieren (typisch engelse ales en stoutbieren) niet kunnen bereiken. Om de directie van een aantal brouwe rijen uit Wales te laten zien hoe de rest van de wereld en met name Nederland zich Heineken bier goed laat smaken had Whitbread enkele gasten met het Whitbread vliegtuig laten overkomen. Zo kwamen medio juli de directies van Buckley's brewery en van Brain's bre wery op bezoek in Nederland. In Zoeter- woude kregen de gasten een overzicht van Heineken in de wereld. Na afloop werd de brouwerij bezocht. Whitbread heeft dit jaar in zijn public relations campagne een uitwisselings programma voor horeca-personeel op genomen. Het doel was drie Engelse 'stewards' een inzicht te geven in de werkwijze van hun Nederlandse col lega's, waarbij vooral gelet zou worden op de kwaliteit van het biertappen en flexibele openingsuren. Elke 'steward' kreeg een gastheer aan gewezen van een zelfde soort zaak als waarin hij gewoon is te werken en kon gedurende anderhalve dag de werk zaamheden van zijn gastheer volgen. De stewards vonden hun vierdaagse verblijf in Nederland erg nuttig en waardeerden vooral de gekoelde dran ken presentatie in de Nederlandse be drijven en de veelheid aan speciaal glaswerk en de kwaliteit van de bar- organisatie, zoals meer personeel zo dat er meer afgewisseld kon worden. Als herinnering kreeg een ieder een houten plaat met een koperen gravure. Op de foto ziet u gasten en gastheren, met (vierde van links) mr. J.Th. Kappelle en de heer H. Kalff (tweede van rechts). 16

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1980 | | pagina 16