HEINEKEN VERTE MET NIEUWE STM r Ook dit jaar weer was de Horecava een groots gebeuren. Zo n 73.000 mensen hebben een bezoek gebracht aan de Horeca Vakbeurs die van 7 tot en met 10 januari in de RAI te Amsterdam plaats vond. Het is niet zo verwonderlijk dat deze beurs altijd een groot aantal be zoekers trekt. Veel mensen uit de horecawereld zien dit immers als een jaarlijks uitje, als afsluiting van de feest dagen. Vooral omdat zij zich tijdens deze zeer drukke dagen zeer uitge sloofd hebben om het hun gasten naar de zin te maken. De Amsterdamse taxi chauffeurs reden dan ook af en aan. Op de inmiddels vertrouwde plek in de Noordhal van de RAI was de Heineken stand duidelijk herkenbaar door een groot doek met opschrift "Heineken Nederland B.V.". Doch de standplaats in de RAI washet enige vertrouwde. Ditjaar was Heineken namelijk met een nieuwe stand op de beurs aanwezig. De stand met de oude Mokumgeveltjes die al vier jaar in gebruik was, was nu vervangen door een heus parklandschap in typisch Nederlandse stijl. De Horecavacommissie vond het vorig jaar tijd worden dat er iets anders zou komen, ook gezien de forse renovatie beurt waar de oude stand zo langzamer hand aan toe was door het intensieve gebruik. Ruim een jaar geleden is deze opzet al besproken met de deelnemers aan de beurs: Bier, Fris en Gedistilleerd. Het uitgangspunt was over voldoende uitgiftemogelijkheden te beschikken om zoveel mogelijk afnemers te kunnen ontvangen. Door Luhlf is de stand ge bouwd onder leiding van onze afdeling standbouw met aan het hoofd Jan Koster, van Reclame Service. Geen biertuin meer Op de drie terrassen, een concern-, een Heineken- en een Amstel terras, konden bij elkaar circa 500 mensen terecht om onder het genot van een van de concern- produkten de relatie met Heineken te verstevigen. Het feit dat er geen biertuin meer was, maakte een duidelijk verschil uit ten opzichte van de situatie van voor gaande jaren. Vertegenwoordigers ont vingen de afnemers en brachten slechts een drankje aan diegenen die een plaatsje hadden gevonden aan een tafeltje. Het meest opvallende in verge lijking met vorig jaar was wel dat er slechts randbebouwing was. Dat wil zeggen: geen huisjes meer in het midden waar men in- en uit kon lopen, maar alleen bars aan de zijkanten. Tevens was het mogelijk bij alle uitgifte buffetten alle concerndranken te ver strekken met uitzondering van de twee bierterrassen waar men op het ene Heineken en op het andere Amstel bier uitschonk. Hoewel de oppervlakte van de stand hetzelfde is gebleven, was de ruimte om afnemers te ontvangen groter geworden, zodat er twee keer zoveel 12

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1980 | | pagina 12