Sisi met verlies te verkopen. Gelukkig is Sisi wel sterk in de horecasector, het is er zelfs veruit het grootste merk! Hier kiest men namelijk bewust voor be kende produkten van hoge kwaliteit, om de gasten het beste voor te zetten. Pepsi - de snelste groeier Van het totale colavolume dat in Neder land wordt gedronken (circa 250 mil joen liter), is driekwart afkomstig van twee merken: Coca-Cola en Pepsi. De Pepsi omzet is ruwweg de helft van die van Coca-Cola. En dat is feitelijk een enorme prestatie. Immers, Pepsi, het cola-merk van Vrumona, is veel later gestart. En zeker nu de vraag naar cola snel stijgt, is het opvallend dat het Pepsi nog steeds lukt elk jaar weer sneller te groeien dan de overige mer ken. Daarom is Pepsi zo'n belangrijke pijler van de Vrumona omzet. En alles wijst erop, dat dit merk steeds meer aan populariteit wint. Seven-Up, het grootste lemon-lime merk Laten we om te beginnen afspreken, dat we niet meer praten over 'up- dranken'. Up' is namelijk onverbreke lijk verbonden met Seven-Up. Het pro- dukt heet officieel 'lemon-lime drink'. De kracht van het merk Seven-Up blijkt uit het feit, dat dit merk meer dan de helft van het lemon-lime-volume voor z'n rekening neemt. Ook Seven-Up groeit nog steeds harder dan de andere merken, waaruit blijkt dat de consu ment in het algemeen toch de voorkeur geeft aan een bekend en vertrouwd merk. 7

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1979 | | pagina 7