t Is er weer. Heineken reclame valt in de prijzen Dat laten uw klanten zich niet ontgaan: Hfineko,, Bokbier 21AlM Heineken Eens per jaar gebeurt 't: dan kan Nederland weer genieten van ck >ier niet znpittigearomaeoz'nrijkehisugjj&£n die tijd breekt ni n. Dc tijd voor Heineken Bokbier. Daar g^aii w^uwldanten ook heel duiddijlfcop wijzen, Met o.a.c Heerlijk, helder Heineken Als de dag van toen. Heineken bierpui met tinnen deksel waarin de eigen initialen worden gegraveerd voor slechts f27,50. 1 k'inckcn naai m dc pi ik tic san .'7 nu'vnihcr IV78 lol II maan IV7V uw 1 jbillc.Marjwiet Siury. l'nw, 1 iel ItcMe. Nieuw Kcvu, l'aiioramaAbcilul lmcmanniial. .WRi I clcivici. Itos Kompas Studio en Je NCRV- en VARA did-- Md omiersicunmaopdi ludiu Had u anders nog iets gehad willen hebben...? Kort geleden heeft ons concern drie onderscheidingen gekregen voor reclame-uitingen vöor het merk Heine ken bier. Gebleken is, dat de televisie kijkers de Heineken reclamespots als de beste van 1979 waarderen. Tevens werden twee vakbladadvertenties over Bokbier en de Heineken bierpulpromo tie onderscheiden met een eervolle ver melding. Heineken televisie-reclame: de allerbeste De Stichting Etherreclame (STER) hield in september 1979 een onderzoek naar de als beste gewaardeerde televisiespot in 1979 bij het Nederlandse publiek. Circa duizend personen in de leeftijds klasse van vijftien tot zeventig jaar leg de men de volgende vraag voor: "Welke van de STER-reclamefilms die u dit jaar op de televisie gezien heeft, vond u de allerbeste?" De drie Heineken films ver kregen hierbij verreweg de hoogste score, met een zeer ruime voorsprong op de rest. De jury schetste bij de uit reiking van de eerste prijs de waarde van deze onderscheiding als volgt: "Het oordeel van het Nederlandse publiek lijkt ons niet onbelangrijk, misschien wel belangrijker dan dat van de jury leden van de internationale filmfesti vals". Heineken vakbladadvertenties: eervolle vermeldingen De uitgever van Distrifood, een vakblad voor de levensmiddelenhandel, wil met het instellen van de jaarprijs Het Zilve ren Winkelwagentje het niveau van de vakbladadvertenties verhogen. Ter be oordeling van de advertenties had men een jury samengesteld die bestond uit twee detaillisten, twee.personen uit het grootwinkelbedrijf, twee groothande laren, twee fabrikanten en twee onaf hankelijke reclamedeskundigen. Deze jury heeft een jaar lang iedere week de advertenties uit Distrifood onder de loep genomen. In totaal zijn zo'n 500 advertenties de revue gepasseerd. Bij deze beoordeling werd onder meer ge let op vier onderdelen: opvallendheid, inleving in de wereld van de doelgroep, inhoudelijke waarde en overdracht en de informatie en grafische uitvoering. Van het totale aantal beoordeelde ad vertenties stelde de jury vast dat de 22 hoogst genoteerde advertenties een bijzondere waardering ondervinden. Zij kunnen ten voorbeeld worden gesteld, aan diegenen, die zich ten doel stellen betere vakbladreclame te ontwikkelen. In deze hoogst genoteerde groep ad vertenties zaten de Heineken Bierpul Promotie advertentie en de Heineken Bokbier advertentie. De laatste behaal de tevens de hoogste score op het cri terium opvallendheid. Heerlijk, helder Heineken.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1979 | | pagina 5