Vrumona introduceert nieuwe kinder-frisdrank: SNOR Vrumona staat op het punt een nieuwe frisdrank te introduceren: Snor. Een speelse naam die ruimte geeft aan al lerlei grappige woordspelingen zoals ,,het zit wel snor" en ,,dat smaakt snor", uitspraken die eveneens in de reclame campagne zijn verwerkt. Aan de intro ductie van deze nieuwe frisdrank zijn twee jaar van intensieve voorbereiding voorafgegaan. Waarom kwam men tot het initiatief een nieuwe frisdrank bij Vrumona te ontwikkelen? Hiervoor zijn verschillende redenen. „Bij het bestu deren van de markt registreerden we veranderingen in het consumptiepa troon," aldus de heer J. Lodder, een van de product managers frisdranken. „We hebben een uitgebreid consumenten onderzoek gedaan. Tevens hebben we allerlei groepsdiscussies gehouden, met moeders en kinderen. Dit allemaal om de frisdrankenbeleving van de con sument te peilen. Hieruit bleek dat er een markt was voor de groep kinderen van zes tot twaalf jaar. Voor hen was tot op heden de meest geschikte drank: Si nas. Maar Sinas is steeds minder „in". Cola en tonic blijken over het algemeen ongeschikt voor zulke jonge kinderen. De vruchtensappen, die een ander al ternatief zouden kunnen vormen, stij gen weer aanzienlijk in prijs, bovendien zijn het geen echte dorstlessers." Kinderfrisdrank Uit al deze factoren plus het feit dat er helemaal geen specifieke kinderfris drank bestond, ontstond de gedachte om een geheel nieuwe frisdrank, gericht op de reeds eerder genoemde leeftijds groep van 6 tot 12 jaar, te ontwikkelen. Snor is een limonade gemaakt op basis van mout en planten- en vruchtenex tracten, die groot nieuws betekent door z'n smaak, kleur en het feit dat er schuim op komt. Het is ontwikkeld door de Centrale Technologie van Heineken in Zoeterwoude. „Nadat deze drank bij de Centrale Technologie uit de bus ge komen was, zijn we bij elkaar gaan zit ten en hebben we de wensen van mar keting en de technologische mogelijk heden besproken. Deze bleken prima op elkaar aan te sluiten. We hebben toen ook weer groepsdiscussies met moe ders en kinderen gehouden en een smaaktest georganiseerd. Dit verliep allemaal zeer positief. De smaak is erg geschikt voor kinderen en de aardigheid dat het schuimt, maakt dat kinderen het erg leuk en grappig vinden. Ze spelen met het schuim en roepen elkaar toe: „Hé,je hebt een snor!"Dit speelse ele ment wordt door de naam Snor nog eens benadrukt. Ook het etiket dat voor het nieuwe merk is ontworpen, is hele maal op kinderen afgestemd. Ook hier bij werden moeders en kinderen be trokken. „Dit etiket kwam er bij het tes ten van verschillende alternatieven als veruit het beste uit," vertelt de heer Lodder. „Het reclamebureau Young Rubicam heeft met dit zeer creatieve ontwerp naar onze mening uitstekend werk gedaan." Reclame Kortom: Snor hoort helemaal in de kin derwereld thuis. Het spreekt vanzelf dat de reclame eveneens hierop is afge stemd. De communicatie is direct op kinderen en hun eigen wereldje vol kin derpret gericht, met een duidelijke her kenbaarheid voor de ouders. Een thema apart, dat zal worden ingevuld door Marcel en Bas. Dit zijn de hoofdrolspe lers van de televisie-commercial, die op 1 juni a.s. voor bet eerst zal worden uit gezonden. „Om hiervoor de geschikte kinderen te vinden, gaat ons reclame bureau vaak naar een Amsterdamse school waar veel kinderen van acteurs en actrices op zitten. De geschiktheid Marcel en Bas zoals ze vanaf 1 juni a.s. in de Ster-reclame te zien zijn. 6

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1979 | | pagina 6