WK wielrennen
1979
Nieuwe ontvangstruimte
Bunnik
EEN PARCOURS DAT DE
WERELDKAMPIOEN 1979
ALLE EER AANDOET
XXfe.
Wereldkampioenschappen \>y
Wielrennen 1979 V-
Wegparcours Valkenburg
en 100 km. tijdrit
Heerlen - Maastricht
CCp raras j
wereld waardig is. Heineken organiseert
dit grote sportgebeuren en Herman Krott
heeft de technische leiding. Hij is er,
menen wij, in geslaagd om een wegpar
cours voor de dames, amateurs en de
beroepsrenners te vinden, dat de be
langrijkste wedstrijd van het jaar alle eer
aandoet. Het ligt in Valkenburg en om
streken en is typisch voor het Limburgse
landschap met zijn vele afdalingen en
stijgingen. Mochten er nog buitenlandse
deelnemers zijn, die denken dat Holland
slechts vlakke parcoursen kan uitzetten,
dan zullen zij na afloop een hele andere
mening zijn toegedaan.
Het plan is om te starten aan de voet van
de Cauberg in Valkenburg. Na een flinke
klim met een stijgingspercentage van 12
gaat het langzaam dalend in de richting
van Maastricht om vlak voor deze stad
links af te slaan en aan de terugweg te
beginnen via Bemelen, Nederlands
kleinste gemeente, waar de Bemeler-
berg, die niet veel onderdoet voor de
Cauberg, een moeilijke verrassing is
voor de renners. Na weer een stuk vlakke
weg op de hoogvlakte, waar de wind een
geduchte vijand kan zijn, wanneer hij uit
de verkeerde richting blaast, gaat het via
Sibbe en een fikse afdaling terug naar
het hart van Valkenburg waar na elke
ronde de Cauberg opnieuw klaar ligt om
de krachten van de deelnemers op de
proef te stellen.
Het is een zwaar parcours dat ongeveer
16 kilometer lang is. De beroepsrenners
zullen het waarschijnlijk 15 keer moeten
afleggen, de amateurs en de dames
kunnen natuurlijk de top van het wieier-
gebeuren in de wereld met minder kilo
meters bereiken.
Hierbij een kaartje dat de ligging van het
parcours laat zien in het Limburgse land,
evenals de hoogteverschillen.
De baanwedstrijden zullen niet in Lim
burg worden gehouden. Er waren hier
voor in Nederland maar drie mogelijkhe
den in verband met de vereiste lengte
van de baan: Amsterdam, Nijmegen en
Utrecht. Bij het ter perse gaan van dit
nummer was nog niet bekend op welke
baan de keus is gevallen.
Er moet nog veel gebeuren om de
Wereldkampioenschappen 1979 te or
ganiseren. Er is ook nog tijd voor en wij
hopen in toekomstige nummers nu en
dan op dit evenement terug te komen.
HEERLEN
Op donderdag 1 december 1977 werd in
Bunnik de nieuwe ontvangstruimte offi
cieel in gebruik genomen.
Vooral voor vergaderingen, representa
tiedoeleinden en dergelijke voorziet de
ze ruimte in een behoefte, terwijl daar
naast nu ook een gelegenheid is geko
men voor informeel contact.
In zijn openingswoord wees mr. J. Siert-
sema, groepsdirecteur frisdranken, in dit
verband op de bedoeling om alle Vru-
monamedewerkers eenmaal per maand
de mogelijkheid te bieden om in niet-za-
kelijk verband met elkaar van gedachten
te wisselen.
De heer Siertsema gebruikte deze gele
genheid om zijn trots kenbaar te maken
over de toekenning, voor de vijfde maal,
van de 7 Up Quality Award aan Bunnik,
terwijl dit jaar voor de eerste keer ook
nog werd toegekend de Pepsi-Cola Sa
les-Award.
De heer Siertsema met de door Seven-Up
Nederland aangeboden reclamespiegel.
Beide onderscheidingen werden onder
applaus van de vele aanwezigen in de
ontvangstruimte opgehangen.
Bij de ingebruikname van de ontvangst
ruimte werd namens Seven-Up Neder
land door de heer R. Glasbeek een ge
schenk aangeboden in de vorm van een
Rond de bar ontstond al spoedig een gezelli
ge drukte.
V.l.n.r.: mejuffrouw H. G. Posno, serveerster,
mevrouw S. C. M. Splinter-Gademan, gast
vrouw en de heer IV. Esmeijer, kelner, achter
de nieuwe bar.
Wereldkampioen wielrennen moet men
worden op een parcours dat de beste ter
decoratieve reclamespiegel. Market
ing/verkoop bleef hierbij niet achter en
stelde een B3-klok beschikbaar die
voortaan als wakend oog zal dienst
doen!
9