WK wielrennen 1979 Nieuwe ontvangstruimte Bunnik EEN PARCOURS DAT DE WERELDKAMPIOEN 1979 ALLE EER AANDOET XXfe. Wereldkampioenschappen \>y Wielrennen 1979 V- Wegparcours Valkenburg en 100 km. tijdrit Heerlen - Maastricht CCp raras j wereld waardig is. Heineken organiseert dit grote sportgebeuren en Herman Krott heeft de technische leiding. Hij is er, menen wij, in geslaagd om een wegpar cours voor de dames, amateurs en de beroepsrenners te vinden, dat de be langrijkste wedstrijd van het jaar alle eer aandoet. Het ligt in Valkenburg en om streken en is typisch voor het Limburgse landschap met zijn vele afdalingen en stijgingen. Mochten er nog buitenlandse deelnemers zijn, die denken dat Holland slechts vlakke parcoursen kan uitzetten, dan zullen zij na afloop een hele andere mening zijn toegedaan. Het plan is om te starten aan de voet van de Cauberg in Valkenburg. Na een flinke klim met een stijgingspercentage van 12 gaat het langzaam dalend in de richting van Maastricht om vlak voor deze stad links af te slaan en aan de terugweg te beginnen via Bemelen, Nederlands kleinste gemeente, waar de Bemeler- berg, die niet veel onderdoet voor de Cauberg, een moeilijke verrassing is voor de renners. Na weer een stuk vlakke weg op de hoogvlakte, waar de wind een geduchte vijand kan zijn, wanneer hij uit de verkeerde richting blaast, gaat het via Sibbe en een fikse afdaling terug naar het hart van Valkenburg waar na elke ronde de Cauberg opnieuw klaar ligt om de krachten van de deelnemers op de proef te stellen. Het is een zwaar parcours dat ongeveer 16 kilometer lang is. De beroepsrenners zullen het waarschijnlijk 15 keer moeten afleggen, de amateurs en de dames kunnen natuurlijk de top van het wieier- gebeuren in de wereld met minder kilo meters bereiken. Hierbij een kaartje dat de ligging van het parcours laat zien in het Limburgse land, evenals de hoogteverschillen. De baanwedstrijden zullen niet in Lim burg worden gehouden. Er waren hier voor in Nederland maar drie mogelijkhe den in verband met de vereiste lengte van de baan: Amsterdam, Nijmegen en Utrecht. Bij het ter perse gaan van dit nummer was nog niet bekend op welke baan de keus is gevallen. Er moet nog veel gebeuren om de Wereldkampioenschappen 1979 te or ganiseren. Er is ook nog tijd voor en wij hopen in toekomstige nummers nu en dan op dit evenement terug te komen. HEERLEN Op donderdag 1 december 1977 werd in Bunnik de nieuwe ontvangstruimte offi cieel in gebruik genomen. Vooral voor vergaderingen, representa tiedoeleinden en dergelijke voorziet de ze ruimte in een behoefte, terwijl daar naast nu ook een gelegenheid is geko men voor informeel contact. In zijn openingswoord wees mr. J. Siert- sema, groepsdirecteur frisdranken, in dit verband op de bedoeling om alle Vru- monamedewerkers eenmaal per maand de mogelijkheid te bieden om in niet-za- kelijk verband met elkaar van gedachten te wisselen. De heer Siertsema gebruikte deze gele genheid om zijn trots kenbaar te maken over de toekenning, voor de vijfde maal, van de 7 Up Quality Award aan Bunnik, terwijl dit jaar voor de eerste keer ook nog werd toegekend de Pepsi-Cola Sa les-Award. De heer Siertsema met de door Seven-Up Nederland aangeboden reclamespiegel. Beide onderscheidingen werden onder applaus van de vele aanwezigen in de ontvangstruimte opgehangen. Bij de ingebruikname van de ontvangst ruimte werd namens Seven-Up Neder land door de heer R. Glasbeek een ge schenk aangeboden in de vorm van een Rond de bar ontstond al spoedig een gezelli ge drukte. V.l.n.r.: mejuffrouw H. G. Posno, serveerster, mevrouw S. C. M. Splinter-Gademan, gast vrouw en de heer IV. Esmeijer, kelner, achter de nieuwe bar. Wereldkampioen wielrennen moet men worden op een parcours dat de beste ter decoratieve reclamespiegel. Market ing/verkoop bleef hierbij niet achter en stelde een B3-klok beschikbaar die voortaan als wakend oog zal dienst doen! 9

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1978 | | pagina 9