Horecava Een drukte van belang in de Biertuin. Ook dit jaar heeft het Heine ken plein op de 22ste Hore- cava bijzonder veel aandacht getrokken. Het decor werd wederom gevormd door de Amsterdamse grachtenhui zen en cafés van Mokum 700. Hierdoor bood het met al die sierlijke Oudhollandse gevels een warme gezellige aanblik, die veel beursbezoekers lan ge tijd over het plein deed rondlopen. De inrichting van het plein was echter geheel verschil lend van vorig jaar, terwijl er ook enige stands aan toege voegd waren. Zo was de Ja germeister kiosk geheel nieuw, terwijl ook de infor matiestand in een nieuw jasje gestoken was. Beide stonden aan weerszijden van het Manneke Pils dat midden op het plein met een uitnodigend gebaar de beursbezoekers scheen aan te sporen er ook „eentje" te gaan pakken. Ook het winkeltje waarin allerlei Heineken reclame-artikelen verkocht werden, had een veel betere uitvoering dan vorig jaar. Een van de zaken die het meeste aandacht trok, speel de zich af in het kraampje van Bistro. Men verdrong er zich omheen om te zien hoe een vakman daar tinnen Bistro karaffen stond te draaien. Bij de bestelling van een bepaald aantal dozen Bistro wijn kreeg men zo'n tinnen karaf, winkelwaarde ƒ75,-, cadeau. Overigens waren er op deze Horecava nog diverse andere acties aan de gang, vooral bij de Gedistilleerd groep. Het accent werd daar gelegd op de jonge jenever en vieux van Hoppe en de oude en jonge jenever van Bokma. Bij de af name van een bepaalde hoe veelheid Hoppe jonge jenever en/of vieux, gecombineerd met Coebergh bessenjene- ver, ontving men een gratis glas-in-lood-hanger. Ook ons fris „dat niet kinderachtig is", namelijk de Shandy, werd zeer duidelijk onder de aan dacht van de beursbezoekers gebracht. Bij Vrumona kon men overigens weer een uit gebreide wand met frisdrank automaten bekijken naast het frisdrankencafé. Ook op het gebied van de dienstver lening droeg Heineken weer zijn steentje bij. Zo gaven de Bouwmeesters inlichtingen over onder andere het inrich ten van een horecabedrijf. Ter illustratie hingen er aller lei foto's van inrichtingen die op naam staan van het Hei neken Bouwbureau. Even eens stond het Bierpompen- gilde paraat bij problemen over onder meer de bierta- papparatuur. Zo was er van alles op het Heineken plein te beleven. Men kon op het ter ras midden op het plein even uitblazen, of een kijkje gaan nemen in enkele van de tal rijke leuke kroegjes, zoals de Amstel Taveerne en de Whit- bread pub. De Biertuin, waar men aan het buffet een pilsje kon halen, was één van de drukstbezochte punten van het Heineken plein. Aan het eind van de eerste ochtend moest men er zich al een weg door de menigte naar het buffet toe banen. Zo kan ons concern weer op een heel geslaagde beurs terugkijken, waarop het over belangstel ling beslist niet te klagen heeft gehad! Even een pilsje drinken in de Amstel Taveerne. Aandachtig kijkt men toe hoe een tinnen Bistro karaf wordt gedraaid. Even proeven bij de kiosk van Jagermeister. De reclame-artikelen vlogen over de toonbank van 't Winkeltje. 3

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1978 | | pagina 3