Amstel in bloemencorso, Jordanië Hollandse week in Ivoorkust Amstel op „Salon de ragriculture" In hotel Tiama, een van de grootste ho tels van Ivoorkust, werd in juni een ,,Se- maine Hollandaise" gehouden. Deze Hollandse week werd op verzoek van dit hotel georganiseerd in samenwerking met Heineken, Coveco, Panter Balmoral, U.T.A. en het Nederlandse Bureau voor Toerisme. Ook de Nederlandse ambas sade en de Hogere Hotelschool in Scheveningen verleenden medewerking aan deze week. Ter gelegenheid van de opening werd een receptie in hotel Tiama gehouden, waarop vele hoge regeringsfunctiona rissen aanwezig waren. Er was ook hier ruimschoots gelegenheid te genieten van het Heineken bier, dat het belang rijkste importbier van Ivoorkust is. Te vens vormden de tafels met Hollandse borrelhapjes een attractie voor de aan wezigen. In hotel Tiama konden de gas ten de hele week uit een Hollands menu kiezen, dat speciaal was samengesteld in overleg met de Hogere Hotelschool in Scheveningen. Natuurlijk ontbraken daar echte Hollandse specialiteiten als haring, erwtensoep en hutspot niet op. De Heineken introductie-film werd er te vens vertoond, terwijl in het hotel vele stands aanwezig waren, waarop Neder landse produkten stonden uitgestald. Al jaren wordt in het vroege voorjaar in het Pare des Expositions in Parijs een enorme landbouwtentoonstelling ge houden. Ook dit jaar trok dit evenement een miljoen bezoekers uit alle delen van de wereld, maar toch hoofdzakelijk uit Frankrijk. De tentoonstelling in de enorme ruimte was in twee groepen verdeeld en toonde de landbouwprodukten van verschillen de Europese landen, maar ook weer voornamelijk die van de Franse provin cies. Wedstrijden werden gehouden tussen allerlei soorten vee, pluimvee en andere dieren, terwijl er tevens een Europese markt voor landbouwmachines was te bewonderen. De expositie nam iets min der dan 200.000 vierkante meter in be slag waarop dit jaar 3.728 deelnemers hun produkten ten toon stelden. Onder hen bevond zich weer onze Amstel agent in Frankrijk, La Bière Pousset S.A., die net zo'n traditie is geworden, als de „Salon" zelf. De foto laat de Amstel stand zien zoals deze aangekleed was in het Nederlandse paviljoen in samenwer king met het Nederlandse ministerie van landbouw. Ons Amstel bier was in het Nederlandse paviljoen een enorme at tractie voor vele bezoekers, die er hun dorst kwamen lessen gedurende hun rondgang over het grote terrein. Op 11 augustus jl. werd in Jordanië het feit herdacht, dat koning Hoessein 25 jaar geleden de troon besteeg. In het kader van de daaraan verbonden festiviteiten werd onder meer een bloemencorso georganiseerd, waaraan ook Jordan Brewery Co. Ltd. deel nam (deze brouwerij produceert Amstel bier in licentie voor de verkoop op de lokale markt). De praalwagen voerde een gecombi neerde Amstel-KLM reclame (de general manager van de brouwerij is, naast ho norair consul voor Nederland, tevens KLM-agent). Door het Nederlandse ministerie van landbouw waren 11.000 bloemen (gratis) aangeboden, die kosteloos door de KLM werden overgevlogen. De Jordan Brewery stelde naast de auto met chauffeur ook nog een bemanning van twee jongens en twee meisjes be schikbaar, terwijl onzerzijds Amstel vlaggen en uitdeelreclame ter be- i schikking waren gesteld.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1977 | | pagina 18