EERSTE PAAL VOOR NIEUWE FLESSENLOODS BIJ BOKMA Consumentenacties... Ook voor U! Overzicht van het heigebeuren. Als een volleerd heier zit de heer Van Hulsen in de cabine. Op maandag 7 maart jl. ging in Leeuwarden een lang gekoesterde wens in vervulling. Men startte met de bouw van een nieuwe flessenloods, die een oppervlakte zal beslaan van ruim tweeduizend vierkante meter. De loods gaat dienen voor de op slag van lege emballage en vol goed, terwijl er te vens een onderdelenmagazijntje en een kantoortje in worden ondergebracht. De eer om de eerste paal te mogen slaan viel te beurt aan de heer A. F. van Hulsen, bedrijfsleider Bokma. Voor hij dit deed ver telde de heer Van Hulsen wat het doel zou zijn van de nieuwe loods en hoe de plannen tot stand waren gekomen. Daarna sloeg hij een fles Bokma Friese Beerenburg op de eerste te heien paal kapot. Gretig zoog de Friese bodem de „geofferde" Beerenburg op, ter wijl de middagzon het hele gebeuren een extra vrolijk aanzien gaf. Voorwaar, allemaal goede voortekenen. Vervolgens nam de heer Van Hulsen plaats in de kabine van het heitoestel en voordat de heibaas er goed en wel op verdacht was, viel de eerste klap al. Een spontaan applaus volgde hierop en een ieder keek met belangstelling en verbazing toe hoe snel deze paal in de grond verdween. Na afloop van het gebeuren was er een gezellig samenzijn in de kantine waarbij menig glaasje op de goede afloop werd gedronken. In deze nieuwe rubriek willen wij onze lezers attenderen op de acties die van tijd tot tijd bij de verkoop van onze produkten gevoerd worden. Acties, waaraan ook onze perso neelsleden (en uiteraard hun familieleden, vrienden en kennissen) kunnen meedoen. Let wel, gewoon als consument! Dat wil zeggen dat u in bepaalde gevallen de voorwaarden om deel te nemen, evenals de pro dukten waar het om gaat, van een winkelbedrijf dient te betrekken. Voor bier en frisdranken geldt dit niet. Bij het verschijnen van deze editie is voor een drietal acties het startsein al gegeven. Amstel doppenspaaractie, tot en met 31 oktober a.s. Evenals bij de vorig jaar gevoerde actie moet men vijf Amstel doppen met een letter A sparen, vervolgens een grappige tekening van een glas Amstel bier maken of een onder schrift bij een foto verzinnen. Elke werkdag worden er 61 prijswin naars aangewezen: een hoofdprijs van 100,- en zestig prijzen van 25,-, alle in de vorm van horeca- cheques, te besteden bij (uitsluitend) een etablissement waar Amstel wordt geschonken. Zowel via verschillende media als uiteraard in de winkel, wordt de aan dacht gevestigd op en informatie ge geven over deze tweede doppenac- tie. Hoppe barbecue-actie, tot en met 31 juli a.s. Bij aankoop van een fles Hoppe jonge jenever of vieux kan men op het spe ciale, om de hals van de fles beves tigde label de voorwaarden vinden om deel te nemen. Om in het bezit te komen van een fraai afgewerkte bar becue, dient men een platgemaakte Hoppe dop en een betalingsbewijs van 19,75 naar het opgegeven adres te sturen. B 3 spellenpromotie, tot en met 31 juli a.s. Inzet van deze actie is een stevig en attractief, speciaal voor B 3 ontwor pen blik, dat acht verschillende spel len bevat, met op het deksel het spannende B 3 vruchtenspel. Infor matie over deze actie wordt verspreid door middel van advertenties in de damesbladen en via radioreclame. In de winkel vindt de consument infor matie in folders en op raambiljetten. Ook op de flessen B 3 zal de actie uitgebreid vermeld worden en wel op de tijdens deze actie voor het eerst toegepaste achteretiketten. Na af loop van de actie zullen de achtereti ketten gebruikt worden om produkt- informatie te geven. Om in het bezit te komen van zo'n spellenblik dient men naar het opge geven adres 14,95 over te maken met bijsluiting van twee achteretiket ten. 13

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1977 | | pagina 13