Heineken plein druk bezocht op de 21ste Horecava automatenkiosk. In deze laatste werd onder meer de Kompakbar, Vrumona's succesvolle postmix bekerautomaat, gepresenteerd. Vooral de nieuwe sui kervrije Seven-Up kreeg bij Vrumona veel aandacht. In een apart, geheel in rood uitgevoerd kraampje, werden totaal ongeveer 10.000 bekertjes suikervrije 7-Up uitgeschonken. De meeste mensen die met dit nieuwe produkt kennis maakten, reageerden zeer positief. Ook Bistro had iets speciaals aan te bie den: bij afname van een a'Sntal dozen Bistro wijn had de horeca-ondernemer een certificaat ontvangen, tegen inleve ring waarvan hij een speciaal Bistro schort met eigen naam erop gedrukt ontving. Verder kon iedereen voor 20,- zo'n fraai geruite schort kopen. Onge veer 2.000 schorten zijn over de toon bank gegaan! Midden op het Heineken Plein stond Manneke Pils op een hoge sokkel op de drukte neer te kijken. Want druk was het, vooral in de middaguren in de Biertuin; dan kon je over de hoofden lopen. Wij dachten dat zowel de bezoe kers, klanten als de Heineken gastheren op deze Horecava op zeer succesvolle beursdagen kunnen terugkijken. Wie dit jaar naar de Horecava in het RAI-gebouw in Amsterdam is geweest (10 tot en met 13 januari) heeft kunnen zien dat er nóg meer exposanten waren dan vorig jaar met nóg meer verschillen de produkten. Op een oppervlakte van 50.000 vierkante meter waren produkten uit 32 landen (waaronder Marokko, Tai wan, Amerika en Indonesië) tentoon-- gesteld. Deze beurs voor horeca-onder- nemers trok dit jaar ruim 80.000 bezoe kers tegen een bezoekersaantal van 66.000 vorig jaar. De Heineken stand had dit jaar een ge heel nieuwe vorm. Men kon nauwelijks meer spreken van een gewone stand, Heineken had een dorpsplein gebouwd in de stijl van Mokum 700. Dit Hei neken Plein kreeg enorm veel aandacht. Van het totaal aantal bezoekers hebben ongeveer 50.000 mensen korte of lan gere tijd in ons gastvrij onderkomen doorgebracht. Er was dan ook heel wat te doen en te zien. Allerlei gezellige huisjes met prachtige „oude" geveltjes nodigden uit om binnen een kijkje te nemen. Zo was er de Heineken Herberg en de Amstel Taveerne waar de bieren geschonken werden, de Gedistilleerd Tapperij, waar onder meer Coebergh en Hoppe een aantrekkelijke actie hadden met koperen maatkannen en Wijnhandel Reuchlin, die zijn beste beentje voorzette met een aantal zeer speciale wijnen. Maar ook bij een aantal service-diensten van Heine ken kon de bezoeker terecht: Bij de Bouwmeesters kreeg men inlichtingen over het inrichten van een horecabedrijf en het Bierpompengilde stond paraat bij problemen met onder meer biertapap- paratuur. Vrumona presenteerde zich eveneens als onderdeel van het concern en wel met een frisbuffet, een fristerras en een

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1977 | | pagina 10