In de afgelopen maanden hebben de verkoopmedewerkers van de concerndrankengroothandels, verdeeld over verschillende groepen, in een aantal plaatsen Staphorst, Weert, Den Bosch en Rotterdam een even boeiende als deskundig geleide „wijnexcursie" meegemaakt. Het motto van de bijeenkomsten was: Hij die wijn wil verkopen, moet Op één avond Frankrijk, Duitsland en Italië bezoeken, is een onmogelijke opgave. Toch zal het de verkoopme dewerkers van de concern drankenhandels zo vergaan zijn tijdens de bijeenkomsten, die in genoemde plaatsen zijn gehouden. Doel van deze bijeenkomsten was een algemeen overzicht te geven van de wijngebieden en hun wijnen en natuurlijk de verkoopmogelijkheden daar van. De heer J. Zellenrath, parlant du vin, gesecondeerd door mejuffrouw I. Fles, (eveneens van wijnhandel Reuchlin) die de lichtbeelden toelichtte, hebben kans gezien om alle zintuigen een aantal uren constant bezig te houden; iets dat hun wel is toever trouwd. Misschien was het wat veel voor één bijeenkomst, maar voor wijn gaat toch wel op: van proeven word je wijs. Dat het initiatief om deze „excursies" te organiseren, een schot in de roos is ge weest, moge blijken uit de enorme belangstelling die op deze avonden aan de dag werd gelegd. Het ligt dan ook in de bedoeling om de ko mende maanden in kleinere groepen de wijnkennis nog verder uit te bouwen en de dagelijkse praktijk van de wijnverkoop samen te be spreken. De groep, die op de Bacchuszolder bijeen was, bestond uit medewerk(st)ers van de drankengroothandels uit Zuid-Holland en Zeeland. In Weert kwam een groep bijeen, afkomstig uit Oostbrabant en Lim- Weerf. Op de achtergrond het team van Reuchlin, v.l.n.r. mej. I. Fles en burg. de heren A. van Son, J. Zellenrath en P. H. Maas. 24

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1976 | | pagina 24