NEGENDE NATIONALE SLIJTERSVAKBEURS NIEUW ETIKET VOOR VAN VOLLENHOVEN'S STOUT Amsterdam, RAI-complex, Amstelhal. Ook dit jaar is de Slijtersvakbeurs een groot succes geworden, leder jaar komen er meer detaillisten naar deze beurs (dit jaar 6.000 tegen 5.400 vorig jaar). Ongeveer honderd deelne mende bedrijven en instellin gen hebben op 19 en 20 sep tember jl. laten zien wat zij te bieden hebben; met name de geschenkverpakkingen kre gen ruime aandacht. In de Heineken stand waren onder gebracht Heineken Neder land, Vrumona en de Gedis tilleerd Groep Nederland, terwijl voor de wijnen en het buitenlands gedistilleerd van Reuchlin een aparte stand was ingericht. Vooral zondag was er een overstelpende drukte in de stand. De Bistro wijnen van Van Olf- fen werden gepresenteerd in een fraaie display, gesitueerd tussen de Heineken en de Reuchlin stand. Blikvanger in de ruim vijfhon derd vierkante meter grote Heineken stand was een prachtige fontein, compleet met vijver. In de vijver stond het gehele concernassorti ment uitgestald. De fontein was symbolisch voor het thema waaronder Heineken zich presenteerde: ,,Uw Heineken assortiment... een bron van welvaart". Naast de aparte aanbiedin gen in de verschillende pro- duktgroepen was er ook een Het blindproeven in de Reuchlin stand. Van Vollenhoven is een vanouds bekend bier merk op de Nederlandse markt. Van Vollenho ven Stout is een stevig bier, bijzonder donker van kleur en met een roomkleurige manchet. Het heeft een specifieke, wat bittere smaak en een alcoholgehalte van 6Vi volume procent. Dit type bier wordt zowel door mannen als door vrouwen gedronken, bij voorkeur op kamer temperatuur. Het wordt gebrouwen van de beste mout en de beste hop. Het eerste is een extra donker gebrand mout, ook wei caramel mout genoemd. Van Vollenhoven Stout combi neert uitstekend met pittige kazen, zoals bij voorbeeld Stilton, Danish blue, Gorgonzola of Roquefort. Van Vollenhoven heeft een nieuw etiket gekre gen, dat moderner aandoet, maar toch de be langrijkste kenmerken van het oude etiket heeft behouden. De „gekroonde valk" het handelsmerk van de Van Vollenhoven brouwe rij, heeft ook weer zijn authentiek uiterlijk te ruggekregen. In november en december zal in de winkel aan Van Vollenhoven Stout extra aandacht besteed worden door middel van onder meer een con- sumentenfoider, waarin produkt- en gebruiks- informatie over dit bier is opgenomen. concernpromotie. Wanneer deslijterin elk van de produkt- groepen bier, frisdranken en gedistilleerd een order plaatste, ontving hij daarvoor telkens een kwart van een papieren munt. Het vierde gedeelte had hij reeds (thuis) ontvangen als onderdeel van de uitnodiging om onze stand te bezoeken. Tegen inleve ring van een volgeplakte munt, kreeg hij drie metalen muntjes, met op de achter kant een stukje karton, dat bij natmaken verkleurde. De kleuren geel, groen en rood gaven recht op een prijs: een keuze uit het concernassorti ment, verpakt in een gezellig rieten koffertje. Een bijzondere activiteit in de Reuchlin stand was de blindproeverij, waarvoor bij zonder veel belangstelling bestond. Bij aankoop van een doos Elzasser wijn van Louis Sipp ontving de slijter een deelnemerskaart voor deze proeverij. Hij kreeg drie soor ten wijn uit de Elzas te proe ven en als hij daarvan de na men dacht te weten vulde hij deze in op de deelnemers kaart. Onder de goede proevers werden vijf „long weekends" naar de Elzas verloot, waar onder meer een bezoek ge bracht wordt aan de wijn gaarden en de kelders van Louis Sipp. Tevens zal er een officiële proeverij gehouden worden, waarbij de winnaars uitverkoren worden om toe te treden tot de Confrérie St. Etienne. Ook dit jaar heeft Heineken, mede door de aantrekkelijke en vaak originele beursaan- biedingen, een groot aantal bezoekers en afnemers in zijn stands mogen ontvan gen. 6

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1976 | | pagina 6