/al lub I flt|ï:E=l?s""ï5 k i*s5Fsii®ii§ïi p aassSiillsliiii Royal Club Bitter Lemon in blik! ER LEMON Nieuwe uitmonstering Amstel Gold Nieuwe etiketten voor Sisi In de krimpoven (rechts) worden de trays, op elk waarvan 24 blikjes staan, in folie verpakt. bodem met opstaande randen) worden geschoven. Nadat er folie om heen is gedaan gaat het geheel door de krimpoven. De aldus in krimpfolie ver pakte trays worden via een transport band afgevoerd en vervolgens gesta peld. Als technische bijzonderheid van de bliklijn kan nog vermeld worden dat de ze, als eerste colonne in het concern, met behulp van een hydraulisch systeem wordt aangedreven. Dit betekent dat de transportbanen minder storingsgevoelig zijn en minder onderhoud vragen. Ook geeft dit systeem betere mogelijkheden voor de snelheidsregeling van de banen, zowel ter plaatse als op afstand. Dankzij de nieuwe colonne kan nu het gehele blikassortiment van Vrumona (Pepsi-Cola, Seven-Up, Sisi, Royal Club Bitter Lemon en Tonic) in „eigen huis" verwerkt worden. De bemanning van de bliklijn bestaat uit vijf bedieningsmen sen. Na de introductie van Shandy komt Royal Club nu met een nieuwe primeur: Bitter Lemon in blik. Vooral de ruimtebesparing en de één malige verpakking spreken erg aan. tot 30 procent en er wordt verwacht dat deze groei onstuimig door blijft gaan. De consument raakt ook steeds meer overtuigd van de voordelen van fris-in blik. De laatste tijd wordt het blikje niet alleen meer gekocht voor recreatie en vakantie, maar ook voor gebruik thuis. Vooral de ruimtebesparing en de een malige verpakking spreken erg aan. Bitter Lemon valt bij een grote groep mensen in de smaak en het is dan ook niet verwonderlijk dat Royal Club, na de literfles en de kleine fles, Bitter lemon nu ook in blik introduceert fttMON «JU.- STROfcNKWAST MIJ vi; KININE PER UT! E HOllANO Kt i (grote en kleine fles) krijgt u een indruk van de nieuwe uitmonstering. Een van de bijzondere typen bier uit ons assortiment, Amstel Gold, heeft onlangs een nieuwe uitmonstering gekregen. Zowel het romp- als het halsetiket heb ben een duidelijke verfraaiing onder gaan. Daarnaast is het speciale Amstel Gold glas enigszins vergroot en werden em bleem en tekst aangepast. Een en ander zal ongetwijfeld bijdragen tot een nog grotere bekendheid van ons „gouden" bier, dat gebrouwen wordt voor de meest verwende fijnproever. Met ingang van 1 juli is het Sisi-assorti- ment in een nieuw jasje gestoken. Voor zowel de grote als de kleine flessen werden nieuwe etiketten ontworpen. Daarop staan de vruchten, waaraan de verschillende smaken (sinas, citroen en cassis) zijn ontleend, in frisse, natuur getrouwe kleuren afgebeeld. In het nieuwe ontwerp werd ook het beeldmerk enigszins gewijzigd Aan de hand van de hiernaast afgebeel de foto van een van de Sisi-smaken 7

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1976 | | pagina 7