Mr. H. C. Whitbread in Amsterdam Heineken op de International Food Exhibition SSM Is er Heineken in het paradijs? Als scheidend voorzitter van de Scottish Licences Trade Association plande mr. H. C. Whitbread met het voltallige be stuur in mei jl. een trip naar Amsterdam. Van de negen deelnemers ziet u er hier twee aan het diner, namelijk mrs. Helen Preston, vice-president van de Scottish Licences Trade Association en mr. Whitbread, managing director van Whitbread Co. Ltd. in Londen. Links op de foto mr. J. Siertsema, directeur Europa van Heineken. In Tokio, Japan, werd in mei de Inter national Food Exhibition gehouden. Op de foto ziet u de Heineken stand, die tot stand kwam in samenwerking met onze agent aldaar en de Nederlandse ambas sade in Tokio. Het ligt in de bedoeling op steeds grote re schaal aan dergelijke evenementen deel te nemen. voor brouwerijpersoneel, om Heineken te brouwen. Ruim van tevoren is men reeds begon nen met het opkopen van lege flessen i'n de markt. Tahiti heeft geen glasfabriek, dus men probeert de flessen zoveel mo gelijk terug te kopen. De rest moet wor den geïmporteerd uit Europa. Op de eerste botteldag had men 1.800.000 lege flessen voorradig. Onze agent, die tot nu toe importeur was, is aangesteld als distributeur. De brouwerij zelf distribueert dus geen Hei neken. Dit is gedaan om zo weinig mo gelijk te veranderen ten opzichte van de klanten. Wij geloven dat dit project zeer interes sant is voor alle betrokkenen. De consu menten betalen minder en de handel heeft een grotere marge. Op 3 juni jl. werd het eerste lokaal ge brouwen Heineken bier gedistribueerd. Op bijgaande foto ziet u de deelnemers aan de laatste smaaktest, die op die dag plaatsvond: v.l.n.r. de heren J. C. LeBrun, commer cieel directeur; R. Ledoux, technisch di recteur; P. E. Dek, Heineken area export manager; dr. E. Massal, président di recteur général; Monsieur Kim Fa, onze agent/distributeur. De andere foto geeft een beeld van het paradijs op Tahiti. Als er een paradijs op aarde zou be staan, zou Tahiti, het hoofdeiland van Frans Polynesië in de Stille Oceaan, ze ker een goede kans maken. Op dit ei land, met zijn vriendelijke heterogene bevolking hebben wij de afgelopen jaren een goede marktpositie opgebouwd met Heineken dat uit Nederland geïmpor teerd werd. Het volume van zo'n 100.000 dozen maakte het op een gegeven moment in teressant om lokaal te gaan brouwen. Nadat overeenstemming was bereikt met de Brasserie de Tahiti zijn onze technici erin geslaagd, na diverse aanpassingen zoals het installeren van een laborato rium en het starten van een opleiding 9

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1976 | | pagina 9