BIERBLIKKENBAR MÜTZIG AFFICHES WINNEN RECLAMEPRIJS S.M.A. IN ZOETERWOUDE DE LAATSTE LOODJES Onder het motto 'Wat kun je voor creatiefs doen met lege blikjes?' bouwde de heer A. H. Weijers onlangs een bijzonder aardige huisbar, waarin welgeteld 336 Heineken bierblikjes verwerkt zijn. Samen met zijn broer exploiteert de heer Weijers in Ochten, niet ver van Tiel, een VIVO-supermarkt. Tot voor kort beschikten zij over slechts 180 nr winkelruimte. Sinds 19 februari jl. echter, na de verhuizing naar een ander pand zwaaien zij de scepter in een nieuwe, 750 rrr grote zaak, compleet met ambachtelijke slagerij. De heer Weijers, die bo ven de oude zaak is blijven wonen, bouwde daar met een vriend in vier weken (uiteraard in hun vrije tijd) de blikken huisbar op. Deze vormt, 'aangekleed' met bierpullen, affiches, tekstbordjes, lampjes, toeter en gecompleteerd met een aantal heuse barkrukken, een apart element in zijn vrijgezellenwo- ning. In zijn kennissen- en vriendenkring oogst de bierblik- kenbarbouwer veel bewondering voor zijn bijzondere staaltje van huisvlijt. Wie meer wil weten over de constructie van de bar kan hem bellen: 03444-1338. Eén ding, voor de lege blikjes moet men zelf zorgen In de zomer van 1975 startte in Frankrijk een nieuwe reclame campagne voor Mützig bier. Niet alleen steeg daardoor de landelijke bekendheid van dit merk, maar de distributiegraad werd meer dan verdubbeld. De affiches 'Neem de tijd voor een Mützig', spelen een belangrijke rol in deze campagne (Vers van 't Vat 6/75). Ze hadden zoveel succes dat zij onlangs, tezamen met enkele andere, de Grand Prix de l'Affichage 1975 kregen, een jaarlijkse prijs voor de vijf beste Franse affiches. De foto toont links Rodney Habbershaw van de divisie Internatio naal, die Dominique Ie Bel commercieel directeur van Albra Frankrijk en Jean Feldman van het reclamebureau FCA (resp. rechtsen midden)gelukwenst met deverkregen prijs. Op 5 februari jl. trad Heineken als gastheer op voor de Sales Managers Association, een vereniging van verkoop-functio narissen in Nederland en België, die haar traditionele nieuw jaarsbijeenkomst deze keer in Zoeterwoude hield. Eregast was de Amerikaanse ambassadeur in Nederland, de heer Kingdon Gould jr. Zijn speech voor het ruim honderd personen tellende gezelschap was een van de hoogtepunten van de bijeenkomst. De Amerikaanse ambassadeur die zich sinds zijn komst, ruim twee jaar geleden, in ons land, bijzonder goed heeft ingeleefd in de Nederlandse gewoonten en opvattingen, gaf daarvan op zeer humoristische wijze in goed Nederlands blijk. In zijn speech schetste de heer Gould de grote betekenis van het groeiende handelsverkeer tussen Nederland en de Verenigde Staten en hoe, met name in de afgelopen tijd, dit tot verdere ontwikkeling is gekomen. Bijzonder plezierig te horen was dat de ambassadeur hierbij onder andere de exportbelangen, die Heineken in Amerika heeft, aanroerde. Het programma in het ontvangstgebouw „De Hooiberg" werd voorafgegaan door een bezichtiging van het bedrijf. De door allen als zeer ge slaagd ervaren bijeenkomst werd besloten met een gezellig informeel uurtje, waarin uitvoerig van gedachten gewisseld en menig contact gelegd werd. De foto, gemaakt in het ont vangstgebouw, toont de ambassadeur met een gedeelte van zijn gehoor. Enkele weken geleden stond nog een gedeelte van het zoge noemde pekkerijgebouw van de Rotterdamse brouwerij over eind. Nu, medio maart, is het gehele brouwerijcomplex bijna met de grond gelijk gemaakt. De klus is echter nog niet ten einde en men is inmiddels met het slopen van de fundamen ten begonnen. 27

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1976 | | pagina 27