BIJZONDER TANK TRANSPORT NIEUWE DOZEN VOOR HEINEKEN EXPORT In aansluiting op het moderniseren van het Heineken-etiket, is thans ook een nieuwe decoratie ontwikkeld voor de export-omverpakkingen. Het doel was de dozen een sterke her- kenningswaarde mee te geven. Voor onder meer de hypermarchés, gro te zelfbedienings warenhuizen zoals Frankrijk ze kent, en alle verkoopplaat sen waar bijvoorbeeld een complete pallet of een stapel dozen in de winkel wordt gezet. De sixpacks in de dozen, die voor een beperkt aantal markten, onder andere Canada, gemaakt worden, zijn van de zelfde decoratie voorzien. Het gehele project, inhoudende dat de Heineken export wereldwijd in deze dozen ver zonden wordt, is december jl. gereed gekomen. De foto toont de nieuwe do zen terwijl ze een container worden bin nengereden te 's-Hertogenbosch. draagkarton voor zes flessen. Het transport onderweg In december jl. bericht de Belgische krant Nord Eclair dat er voor het eerst een schip van 1000 ton door de stad Doornik (Tournai) gevaren is. Het was de TEUDI III uit Rotterdam, die zonder moeite, maar met veel bekijks, de bin nenhaven bereikte. De Schelde is ter plaatse zo smal dat alleen met behulp van een boegschroef de bochten kun nen worden genomen. Twee 50 ton wegende Apollo's, geleverd door MEURA (een fabrikant in Doornik) moesten worden geladen voor de brou werij te Zoeterwoude. De TEUDI lil had eerst 600 ton zand moeten laden, want Het inladen van de tanks, die op een zandbed kwamen te liggen. zonder die vracht had het schip niet on der de talrijke lage bruggen door kunnen varen. Het gebruikelijke transport op de Schelde geschiedt met veel kleinere schepen, van 350 ton, zodat het en thousiasme van de bevolking en het re gionale nieuwsblad begrijpelijk is. Deze wijze van transport zal zeker nog eens herhaald worden omdat zij de minste risico's oplevert en vlot verloopt. Inmiddels zijn de conische gisttanks te bestemder plaatse aangekomen. 10

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1976 | | pagina 10