BIJZONDER
TANK
TRANSPORT
NIEUWE DOZEN
VOOR
HEINEKEN
EXPORT
In aansluiting op het moderniseren van
het Heineken-etiket, is thans ook een
nieuwe decoratie ontwikkeld voor de
export-omverpakkingen.
Het doel was de dozen een sterke her-
kenningswaarde mee te geven. Voor
onder meer de hypermarchés, gro
te zelfbedienings warenhuizen zoals
Frankrijk ze kent, en alle verkoopplaat
sen waar bijvoorbeeld een complete
pallet of een stapel dozen in de winkel
wordt gezet.
De sixpacks in de dozen, die voor een
beperkt aantal markten, onder andere
Canada, gemaakt worden, zijn van de
zelfde decoratie voorzien. Het gehele
project, inhoudende dat de Heineken
export wereldwijd in deze dozen ver
zonden wordt, is december jl. gereed
gekomen. De foto toont de nieuwe do
zen terwijl ze een container worden bin
nengereden te 's-Hertogenbosch.
draagkarton voor zes flessen.
Het transport onderweg
In december jl. bericht de Belgische
krant Nord Eclair dat er voor het eerst
een schip van 1000 ton door de stad
Doornik (Tournai) gevaren is. Het was de
TEUDI III uit Rotterdam, die zonder
moeite, maar met veel bekijks, de bin
nenhaven bereikte. De Schelde is ter
plaatse zo smal dat alleen met behulp
van een boegschroef de bochten kun
nen worden genomen.
Twee 50 ton wegende Apollo's, geleverd
door MEURA (een fabrikant in Doornik)
moesten worden geladen voor de brou
werij te Zoeterwoude. De TEUDI lil had
eerst 600 ton zand moeten laden, want
Het inladen van de tanks, die op een zandbed
kwamen te liggen.
zonder die vracht had het schip niet on
der de talrijke lage bruggen door kunnen
varen. Het gebruikelijke transport op de
Schelde geschiedt met veel kleinere
schepen, van 350 ton, zodat het en
thousiasme van de bevolking en het re
gionale nieuwsblad begrijpelijk is.
Deze wijze van transport zal zeker nog
eens herhaald worden omdat zij de
minste risico's oplevert en vlot verloopt.
Inmiddels zijn de conische gisttanks te
bestemder plaatse aangekomen.
10