Perfecte eenheidcricket en Whitbread Bokma leeft in Dodenvallei Heineken bij de Vierdaagse 7UP IN HOGER SFEREN De Engelse Whitbread brouwerij, waarvan het bier voor Nederland door Heineken wordt verkocht, was dit seizoen sponsor van tal van grote Nederlandse cricket- evennementen, zoals het Internationaal Jeugdtoernooi en de interlands tegen Denemarken en België. Op 15 en 16 augus tus was Whitbread op het terrein van A.C.C. in Amstelveen present met de karakteristieke Engelse dubbeldekker en een grote terrasstand. Zowel de leden van het Nederlands elftal als hun tegenstanders, het roemruchte Engelse touringteam de Free Foresters, lieten zich het Brewmaster van Withbread goed smaken. De Free Foresters, die al sinds 1921, aanvankelijk elk jaar maar nu eens in de twee jaar, in Nederland te gast zijn, hebben veel bijgedragen tot de ont wikkeling van cricket in ons land. Op de foto de Free Foresters (herkenbaar aan de bies op de slipover) en het Nederlands elftal. Een geregeld afnemer van onze Bokma- prcdukten stuurde ons de hieronder afge drukte foto, die door hem werd genomen tijdens zijn vakantie in Californië, Verenig de Staten. Hij was op borreltijd op Zabriski Point, een markant punt in de woestijn van de Doden vallei, waar hij deze opname maakte. Een Amerikaanse dame gaf hem te verstaan, dat ze 't een prachtige fles vond en vroeg of deze in de woestijn was gevonden. Het antwoord luidde, dat de fles afkomstig was uit de tax-free shop van Schiphol, want zonder Bokma gaat 'onze man' zelden op reis. Ook tijdens de 59ste Vierdaagse was het Heineken concern in en rond Nijmegen sterk vertegenwoordigd. Buiten en ook in de stad waren het de Heineken wandelaars die menig applaus in ontvangst mochten nemen, hetgeen vaak vergezeld ging van uitroepen als 'Heerlijk, helder Heineken'. In Nijmegen zelf waren wij op verschillende plaatsen met allerlei reclamemateriaal aanwezig. Behalve op Plein '44 en bij 't Kelfkensbos was er traditiegetrouw op het terrein van 'De Vereeniging' het gezellige 'pleintje' inge richt, waar dit jaar ook de Whitbread dub beldeksbus met terrasje de dorstige wan delaars en bezoekers lafenis bood. Nu het weer deze zomer zo geweldig meewerkte heeft Nederland de kennismaking kunnen vernieuwen met een spectaculaire vorm van communicatie: het luchtschrijven. Seven-Up heeft namelijk met Europa's enige luchtschrijver Wim Daams een contract ge sloten om 75 maal het woord 7UP in de Nederlandse lucht te schrijven. Wim Daams beschikt over een speciaal voor dit doel omgebouwd vliegtuig, een Harvard uit 1942. Hij begint op een hoogte van 6000 meter te schrijven. De totale breedte van de tekst is onge veer 10 kilometer. 23

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1975 | | pagina 21