Mützig, bière d'Alsace 'une parenthèse dans la vie' Bière d'Alsace. 'Prenez Ie temps d'une Mützig' ('Neem de tijd voor een Mützig') en 'Une pa renthèse dans la vie' ('Zet het leven tussen haakjes') zijn de nieuwe slag zinnen voor een 'nieuw' Frans bier. Mützig (vroeger zonder trema) was een van de biermerken van de Franse Aibra groep dat voldoende mogelijk heden in de markt had om een facelift te krijgen. Onderzoek wees uit dat de merknaam door de consument positief geassocieerd werd met bier. Ruim een jaar voorbereiding en een flink media budget moeten er thans voor zorgen dat het nieuwe Mützig het tweede biermerk wordt in de Franse markt. Allereerst is de kwaliteit van het bier verbeterd. Mützig is lichter van smaak en vooral frisser geworden. Bovendien is er nu één enkel flesformaat voor de levensmiddelenhandel gekomen in de vorm van een 28 cl fles. (Vroeger was Mutzig in 33 en 25 cl flessen verkrijg baar). Deze fles wordt niet los ver kocht, maar in verpakkingen van zes en tien. De uitmonstering van Mützig werd volkomen vernieuwd door bu reau Claessens, dat in Nederland voor ons gewerkt heeft voor zowel de Hei- neken als de Amstel uitmonstering. Een originele en grootscheepse recla mecampagne begeleidt deze zomer de nieuwe start van Mützig. Het the ma is ontspanning, het even verpozen, het leven even tussen haakjes zetten met een glas Mützig. De radiocommercials die zijn gemaakt duren 45 en 60 seconden om het idee te ondersteunen van rust, rustig de tijd nemen voor een Mützig. De stem in de commercials is van Felix Marten (een bekend figuur in Franse media- kringen) die, tezamen met de muziek van een geliefd Frans televisiepro gramma dat 'Tussen haakjes' heet, het plezier en de zintuigelijke belevenis van het bierdrinken uitdrukt. Ook is een affiche ontworpen dat inspireert tot zomerse rust, uiteraard gekoppeld aan een Mützig biertje en in de bios copen draait een Mützig reclamefilm. Het doel van alle activiteiten is het vergroten van de nationale verkrijg baarheid en bekendheid van dit nieuw gelanceerde merk en daarmee het verhogen van het marktaandeel. 12

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1975 | | pagina 12