&SSEN frTISSËi TT ASSEM thuis verbruik haakt in op evenement 5j J! T MSSENjjT T MSSEMj <m%k ASSEN T.T. Mt-I Heineken Bier mm eriijk, helder ineken Heerlijk, helder Heineken Heerlijk, kelder Heineken De T.T. in Assen, waarvoor honderdduizen den motorsportliefhebbers naar de Drent se hoofdstad komen, werd dit jaar door Heineken begeleid met een grootscheepse reclamecampagne. Op zichzelf is dat niet zo bijzonder omdat ons concern bij tal van evenementen en sportgebeurtenissen acte de présence geeft. Dat we toch wat uit gebreider op deze zaak ingaan, vindt zijn oorzaak in het feit dat hier sprake was van een voorbeeld van een zeer geslaagde samenwerking tussen de afdeling Reclame Service en de afdeling Thuisverbruik. Wat gebeurde is, dat de afdeling Thuisverbruik inhaakte op een evenement en daarbij ge bruik maakte van het materiaal dat de afdeling Reclame Service voor dit doel beschikbaar had. Gewoontegetrouw zorg de Reclame Service voor tal van Heineken- uitingen, in de vorm van borden, span doeken en vlaggen, rond het circuit en bij de invalswegen van Assen. Ook dit jaar waren er de speciale affiches, die zeer De heer W. Schuitema. bezig met de opbouwing van een 'display'. duidelijk een relatie legden tussen de T.T. en ons bier. Met deze affiche zijn de ver tegenwoordigers van Thuisverbruik op stap gegaan en zij hebben, waar dat maar mogelijk was, door het maken van dis plays ons produkt in verband gebracht met het grote sportgebeuren. In tientallen winkels werden onze produkten op zeer opvallende wijze uitgestald en door mid del van de in 't oog springende affiche onder de aandacht van het publiek ge bracht. Ook werden heel wat etalages in die periode in het kader van de T.T. inge richt. Vaak werd niet alleen gebruik gemaakt van de affiche, maar werd ook ander dis playmateriaal van Heineken in de presen tatie betrokken. Soms kreeg het geheel nog een extra accent door gebruikmaking van attributen uit de motorsport, waarbij men er niet voor terugdeinsde om een complete motorfiets in de etalage te plaat sen. Door op deze wijze te handelen kreeg de publiciteit, die bij de T.T. voor het merk Heineken werd gemaakt, een extra dimensie, die omzetbevorderend kan wer ken. Daarnaast helpt het de winkelier wat afwisseling te brengen in de wijze van presentatie van zijn artikelen. Het komt herhaaldelijk voor dat de afde ling Reclame Service zich bij een evene ment presenteert met speciaal daarvoor te maken reclamemateriaal. Met name in de winkelsector laat zich dit materiaal zeer goed verwerken. De afdeling Reclame Service houdt een lijst bij, waarop alle evenementen, waarbij ons concern ver tegenwoordigd is, vermeld staan. Voor in lichtingen over die evenementen en de eventuele mogelijkheden daarop commer cieel in te haken, kunnen belanghebben den zich telefonisch met de Reclame Service in Amsterdam, 702319 of 702357, in verbinding stellen.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1974 | | pagina 8