Bij de foto's: 1 Deel van het kantoor met v.l.n.r. de heer G. Hoogland, mevrouw D. Bennink, en de heren J. J. Koop en P. van Baaren. 2 De heer G. Bleyerveld aan het werk in de timmerwinkel. 3 De jurywagen en de reclametoren bij het Heineken Schaatsfestijn. 4 De heer H. van Hoogdalem in de spuit- afdeling van het schilderatelier. 5 Het schilderen van tekstborden is weer een ander facet van het werk. Hier de heer H. van Hoogdalem bezig met het schilderen van letters. 6 Eén van de décorstukken wordt van stal gehaald door de heren K. Both (links) en J. Paulus. 7 De heer J. Paulus bij vele tientallen bal len, bestemd voor de 7 UP Jutter-dagen. 8 De heren J. Paulus (links) en K. Both temidden van een grote partij tontafels. getrokken. Maar tot het rollend mate rieel behoren ook de T-ford van Heine ken en de A-Ford van Amstel, de grote Jurywagen, die met uitmonsteringen van Heineken, Amstel en 7UP kan wor den geleverd, de oude Brandweerauto met verwisselbare panelen voor alle concernprodukten, de Variomaton (ook wel rijdende bierton genoemd) en de geluidswagens. Maar ook op het water is ons concern present, te weten met een amfibie-vaartuig, de z.g. 7 UP duck, en met de onlangs geheel geres taureerde varende bierton. En dan heeft men ook nog een com plete buizenconstructie voor een maxi maal 10 meter hoge reclame-toren. Het rollend materieel, waarvoor de garage aan de Quellijnstraat in Am sterdam de thuishaven is, kan overal in het land worden ingezet. De paar den worden dan per veewagen ver voerd en de koets, spanwagens en variomaton worden op een vrachtwa gen geladen. Veelal wordt ook nog voor speciale uitmonsteringen ge zorgd, zoals voor Bokbieroptochten of voor Carnaval. Wanneer de paarden- tractie eens een dag niet wordt inge zet, maken de koetsiers niettemin een tochtje door de stad, omdat paarden nu eenmaal iedere dag een paar uur moeten worden 'afgestapt'. Uit recla me-oogpunt is ook dit heel interessant, want de paarden in het Amsterdamse 6 5 stadsbeeld zijn nog altijd een grote attractie voor de buitenlandse toeris ten, die er allemaal wel foto's of film beelden van mee naar huis nemen. Eén facet van de activiteiten van 'Reclame Service' hebben we nog niet genoemd, maar dat is iets, waarvan de buitenwereld ook niet direct iets merkt. Het zijn, wat we kunnen noe men, de ateliers of werkplaatsen, waar naast de nodige reparaties aan eigen attributen, ook heel veel nieuwe 'hulp stukken' worden ontworpen en uitge voerd. Zo kennen we de timmerwinkel, de electro-technische werkplaats en het decoratie-atelier, waar men voor praktisch alle 'versier'-problemen wel een oplossing weet. En tot slot is er de studio, waar men zich uitleeft in het ontwerpen van b.v. affiches, tekstbord jes en meer kleine decoraties. Wie de zeer functionele ruimten van de afdeling 'Reclame Service' doorloopt, krijgt al gauw de indruk in de requisi- tenopslag van een televisiestudio te zijn. Alles wat ook maar ergens van pas kan komen, staat onder handbe reik. Maar het verschil tussen bijvoor beeld de NOS en de 'Reclame Service' is, dat er bij deze laatste steeds de signatuur van ons concern op staat. Een signatuur, waar met name de 26 medewerkers van de 'Club van Veen- hof' dagelijks voor tekenen. 7 15

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1974 | | pagina 15