Binnen niet al te lange tijd zal begonnen worden met de verstrekking van nieuwe bedrijfskleding. Uitgangspunt daarbij is het verkrijgen van meer uniformiteit in deze kleding. Gekozen is voor een basiskleur groen. Het is een vriendelijk aandoende kleur, die past bij een con cern, dat gezellige produkten maakt. De nieuwe bedrijfskleding is bestemd voor al die medewerkers, die ook nu al een op hun werkzaamheden afgestemd tenue dragen. De termijn van invoering is afhankelijk van de mate, waarin ver vanging van de huidige kleding nood zakelijk is. Reeds jaren bestaat de gedachte om de specifieke bedrijfskleding een 'eigen gezicht' te geven. Wie medewerkers van vaak dezelfde diensten uit verschillende vestigingen thans naast elkaar zet, ziet een ratjetoe van kleuren en uitmonste ringen. Bovendien is er ook geen uni formiteit in het aantal van de verstrek kingen. Dat het samenstellen van een totaal-pakket een veelomvattende op gave was, laat zich denken. Vooral ook omdat men waar mogelijk de betrokke nen wilde raadplegen. Er is een grote mate van inspraak ge weest, zowel voor wat betreft de samen stelling van het assortiment kleding stukken als de kleurstellingen en de uit voering in onderdelen. Aanvankelijk had men te doen met een groot aantal verschillende meningen, die niet op korte termijn bij elkaar waren te bren gen. Dit heeft een vertraging van zeker een half jaar met zich meegebracht. Toen men het later in hoofdlijnen toch eens was, en de standaardkleur was bepaald, heeft men van de verschillende 10

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1973 | | pagina 10