BIJ DE FOTO'S 1 Heineken spanwagen langs de Amstel in Am sterdam. 2 Expeditieterrein van de brouwerij Stadhouders kade. 3 Overzicht Computercentrum te Rotterdam. verdubbeling van het aantal uit te voeren ritten per dag. De beladings- roosters geven de Expeditiechefs per dag een vrij concreet inzicht (er wordt wel met een zekere marge rekening gehouden) hoe laat welke vrachtwagen bij welke klant is en hoe laat deze kan worden terugverwacht. Chauffeurs die tijdens de rit de ge plande tijd blijken te hebben over schreden moeten dit rapporteren. Dit leidt soms tot aanpassing van de af- leverafspraken met de klant, of aan passing van de in de computer vast gelegde gegevens. 3 Voordelen Als grote voordelen van het werken met VSPX kunnen voor Heineken wor den genoemd: Een betere beheersing en dus bestuur baarheid van het hele expeditie-proces en de mogelijkheid pieken in het be ladingsprogramma te voorkomen door dat knelpunten van te voren zichtbaar worden. Hierdoor kon ook de service aan de afnemers aanzienlijk worden verbeterd. Daarnaast werd een veel beter inzicht in de benodigde vracht- wageninzet verkregen, waardoor de efficiency bij de inzet van transport middelen kon worden verhoogd en ook de tariefafspraken vereenvoudigd kon den worden. Meer organisatorisch gezien draagt het werken met VSPX bij tot standaar disering van het transportgebeuren, wat een verdere integratie van de diverse vestigingen in de totale orga nisatie in de hand werkt. 7

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1973 | | pagina 7