BIJ DE FOTO'S
1 Heineken spanwagen langs de Amstel in Am
sterdam.
2 Expeditieterrein van de brouwerij Stadhouders
kade.
3 Overzicht Computercentrum te Rotterdam.
verdubbeling van het aantal uit te
voeren ritten per dag. De beladings-
roosters geven de Expeditiechefs per
dag een vrij concreet inzicht (er wordt
wel met een zekere marge rekening
gehouden) hoe laat welke vrachtwagen
bij welke klant is en hoe laat deze kan
worden terugverwacht.
Chauffeurs die tijdens de rit de ge
plande tijd blijken te hebben over
schreden moeten dit rapporteren. Dit
leidt soms tot aanpassing van de af-
leverafspraken met de klant, of aan
passing van de in de computer vast
gelegde gegevens.
3
Voordelen
Als grote voordelen van het werken
met VSPX kunnen voor Heineken wor
den genoemd:
Een betere beheersing en dus bestuur
baarheid van het hele expeditie-proces
en de mogelijkheid pieken in het be
ladingsprogramma te voorkomen door
dat knelpunten van te voren zichtbaar
worden. Hierdoor kon ook de service
aan de afnemers aanzienlijk worden
verbeterd. Daarnaast werd een veel
beter inzicht in de benodigde vracht-
wageninzet verkregen, waardoor de
efficiency bij de inzet van transport
middelen kon worden verhoogd en ook
de tariefafspraken vereenvoudigd kon
den worden.
Meer organisatorisch gezien draagt
het werken met VSPX bij tot standaar
disering van het transportgebeuren,
wat een verdere integratie van de
diverse vestigingen in de totale orga
nisatie in de hand werkt.
7