HEINEKEN ROEI-VI ERK AM P Eind maart werden op de Amstel in Amsterdam bij wijze var experiment roeiwedstrijden gehouden, die geheel anders van opzet waren, dan men in deze tak van sport gewend is. Onder de naam 'Heineken Roeivierkamp' organiseerde Nereus een twee daags toernooi voor 'achten', waarbij net als bij schaatsen, de tijden teruggerekend werden tot de kortste afstand, de 25C meter. Op die manier kwam men tot een totaalklassement over vier afstanden, waarbij de elite-acht van Nereus het best voor de dag kwam. Trouwens, net als bij schaatsen, werd Nereus a kampioen door drie afstanden te winnen. Bijna 40 ploegen namer aan dit ook voor het niet-ingewijde publiek aantrekkelijke ge beuren deel. Heineken was sponsor van dit initiatief, dat door de roeiwereld zeer geslaagd werd genoemd. Roel Luynenburg var de Nereusploeg nam na afloop een dronk uit de Heineken-bokaal

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1973 | | pagina 22