Weliswaar ligt Carnaval reeds ver achter ons, maar enige momentopnamen vonden wij niettemin interessant om af te drukken. Heineken namelijk blijkt voor mensen, die weer eens wat anders willen dan de traditionele boerenkiel, een bron van inspiratie. Hiervan getuigt onder andere de leven de Heineken-krat, die op een feest van Carnavalsvereniging 'De Scheve Schaats' in Haarlem de eerste prijs won. Ook de heer en mevrouw J. Overeem uit Bussum, die lid zijn van de Meer-Vreugde-Beweging 'De Hophappers', oogstten met hun Heineken-uitmonstering en hun motto 'Heineken's Goud is weer goed gebrouwd' veel succes én een derde prijs. Van de heer J. de Kraay (zie reportage op pagina 17) kregen wij in bruikleen een ansichtkaart uit de Afrikaanse republiek Tchad, waarop een aantal vrouwen, dat op de markt het eigen gebrouwen bier verkoopt. Het aardige van de foto is, dat het inlandse bier, bielie-bielie genaamd, wordt gebrou wen in dezelfde aarden potten als waarin het verkocht wordt. Wel een verschil dus met de glanzende koperen ketels, die wij uit onze brouwerijen kennen. 26

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1972 | | pagina 26